Jeroen
Artikelen: 0

sterren kijken (buiten de atmosfeer)

Hoe ziet de ruimte er nou eigenlijk uit als je buiten een spaceshuttle ofzo gewoon met een camera de diepte inkijkt. Je kijkt dan in een richting weg van de maan, zon, of aarde dus je hebt geen storend licht.

Dit vraag ik omdat er zoveel sterren zijn dat je zou denken dat je door de sterren de ruimte niet meer kan zien (ik weet dat ze niet allemaal te zien zijn uiteraard), maar toch in foto's van de ruimte heb je de ene keer pikzwarte foto's en de andere keer vol met sterren en dan weer met sterrenstelsels.

Wat zie je dus als je gewoon met eigen ogen het donker in zou kijken. Kan ik de beelden van starwars geloven? Zijn die realtistisch of hebben ze daar het aantal sterren verminderd omdat het anders te druk zou worden?
Rifleman

Re: sterren kijken (buiten de atmosfeer)

ik geloof dat je vanaf een zeker hoogte wel wat kunt zien. je kunt op weer een andere hoogte niks zien omdat je 1. met de zon zit (en dus je kap) 2. licht weerkaatst op de atmosfeer...

ik denk dat als je redelijk ver van de aarde af bent je wel een mooi uitzicht hebt...

dit is iets wat ik ooit eens op discovery heb gezien, maarja.. is al weer tijdje geleden dus :shock: :wink:
Jeroen

Ik probeer een realistisch sterrenveld te maken met een 3d programma en aangezien ik zelf niet even boven rond kan zweven en fotos nemen heb ik referentiemateriaal nodig. Weet iemand misschien goeie plaatjes om te zien hoe het eruit zou zien in de duisternis (duister op sterren na dus).
Rifleman

helaas niet... (aangezien niemand even naar boven kan gaan met een of ander voertuig :shock: ). ga gewoon ff googlen en je vind zo wel iets joh
Jeroen

Uiteraard heb ik al gegoogeld...Maar vind alleen spectaculaire beelden: planeten, nebulas, supernova's, sterrenstelsels, maar ik heb net alleen de rest nodig, alleen maar sterren, moet weten welke kleuren je dan ziet, hoeveel je ziet.

Ik wil natuurlijk een zo realistisch mogelijk beeld maken en dan moet ik toch beginnen met een achtergrond van enkel ver gelegen sterren.

Misschien denk ik er teveel over na en is het helemaal niet zo complex, misschien maakt het niets uit hoe het eruit ziet aangezien er zoveel kleuren en verschillen in het heelal te vinden zijn.

misschien was deze topic wat overbodig...

Of iemand moet toch een mooie referentie kennen toevallig.
skywatcher

Jeroen

Erg leuk programmaatje, bedankt.

Terug naar “Sterrenkijken”