Anonymous
Artikelen: 0

Re: De toekomstige oorlog

QQ: Ik zie niet waar ik akkoord ben gegaan; ik wees slechts op het feit dat overbevolking en overconsumptie niet oplosbaar zijn door de herdefinering van morale codes.
Ach, je zei maar 1 zin, een die klonk mij accepterend. maar dat is vast meer mijn interpretatie geweest, excuus.

No problemo. Trouwens, ik ben het in grote lijnen met je eens: er zal echt wat moeten gebeuren om een meer duurzame (globale) samenleving te creeren. Maar soms lijkt het alsof het rampen benodigt, voordat mensen de noodzaak zien, om erover na te denken. En misschien vereist het bommen en enorm leed, voordat mensen wakker worden, en inzien dat er maar twee keuzes zijn; ofwel concessies doen, danwel muren te bouwen.
Anonymous

Inderdaad,

Voor wat het waard is, ben ik blij dat we het ongeveer eens zijn QQ.

Het is ook niet echt uitdagend verder. Van de mensen met de -het zal allemaal wel niet zo vervelend aflopen- mening zie ik weinig posts.

Alexander, ik lees dat jij publicist bent van beroep. dat verklaard ook een beetje het begin van deze post. Ik hoop dat je er een publicatietje van kan maken. Zo aan al je topics te zien ben je druk bezig met een hele massa publicaties. :oops:

Ik vind het ergens wel jammer dat een onderwerp als deze vanzelf weer uit het zicht dreigt te raken, tussen de massa half of niet relevante dingen. Maar de trein gaat gewoon door ja. Nieuwe politieke generatie met grootse plannen en wilde ideeen? zullen de armoede wel even de wereld uit helpen. etc etc

nou ja. eerst even weekend vieren dan maar. :shock:
Alexander Hartmans

Beste Gerwin 79,
Vluchtgedrag inderdaad, Nou en. Wat kan ik doen, ik ben machteloos. Ik kan alleen maar zeggen wat ik denk en daarmee doe ik hopelijk toch wat nuttigs.
Elke bijdage mag en kan nutig zijn.
Kijk niemand staat te wachten op hoe het zit wat deze kwestie betreft.  

Want de oplossing is net zo simpel als dat hij onmogelijk is: Mensen moeten ophouden te doen waarvoor ze geevolueerd zijn en wat ze altijd doen: o.a. Exploiteren. Dat is gewoon ondenkbaar. Alleen introverte nadenkers zien eventueel de verstandigheid daarin en dat is maar een klein deel van de samenleving. De overgrote rest kan hier (op vrijwillige basis) niets mee: Het is niet zo bestuurbaar of te kiezen als je wellicht denkt.  

denk ik.
Dit is duidelijk genoeg.
Rifleman

ik lees 't allemaal niet, maar ik heb 1 antwoord = overheden moeten de ontwikkeling van duurzame energie meer gaan financiëren!!
Alexander Hartmans

QQ schreef:
Alexander Hartmans schreef:
Dus er zijn twee essentiele problemen:

-overbevolking en

-consumerend gedrag.
Maar is tegenslag niet het enige wat dat oplost...
Tegenslag in welke zin, persoonlijk of algemeen? Persoonlijke tegenslag is een individueel probleem.
Alexander Hartmans

Beste Gerwin 79,
Alexander, ik lees dat jij  publicist bent van beroep. dat verklaard ook een beetje het begin van deze post. Ik hoop dat je er een publicatietje van kan maken. Zo aan al je topics te zien ben je druk bezig met een hele massa publicaties. :oops:

Ik vind het ergens wel jammer dat een onderwerp als deze vanzelf weer uit het zicht dreigt te raken, tussen de massa half of niet relevante dingen. Maar de trein gaat gewoon door ja. Nieuwe politieke generatie met grootse plannen en wilde ideeen? zullen de armoede wel even de wereld uit helpen. etc etc

nou ja. eerst even weekend vieren dan maar. :shock:
Even off topic: inderdaad publiceer ik aardig wat, want ik heb tal van vragen en problemen die ik graag opgelost wil hebben. Een artiek publicieren is een koud kunstje, maar een compleet boekwerk is een geheel ander verhaal. Om actuele zaken vast te blijven houden dient er regelmatig aanvullingen en meningen gegeven te worden om een onderwerp of probleem op te lossen, dat kan filosofisch als wetenschappelijk.

Terug naar “Rechtswetenschappen”