Je mag alles van me weten
behalve je pincode?
Op zich kan meer cameratoezicht zorgen voor meer veiligheid. Nu moet je je wel afvragen of dit niet een vals gevoel van veiligheid is aangezien het blauw dat anders op straat zou moeten zijn, nu plaats moet nemen achter een beeldscherm. Ik zie mogelijkheden voor cameratoezicht, ik denk hierbij aan stadcentra (uitgaan) en voetbalwedstrijden (rellen, hooligans).
Het koppelen van deze systemen tot een übersysteem zie ik niet echt zitten. De redenen hiervoor zijn eerder al genoemd door "Supervalentino". Passief gebruik maken van videobeelden levert geen direct gevaar voor de privacy. Nu rest er wat mij betreft nog 1 probleem: hoe controleer je dat alle banden niet actief worden gebruikt; uitsluitend passief.
Het lijkt me zowiezo belangrijk om te zorgen dat videobeelden niet langer dan 1 of 2 maanden bewaard kunnen en mogen worden. Ook mogen videobeelden alleen worden gebruikt wanneer men verwacht aanwijzingen aan te treffen. Het actief zoeken naar overtredingen lijkt mij niet echt ideaal. Voor een directe controle zal het blauw op straat nodig blijven.
Breken er rellen oid uit dan zijn camera's een heel handig hulpmiddel om de relschoppers te identificeren.
(goh wat is het toch een lastig onderwerp; ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik vind dat wel en wat niet mag)