WAT is een Vlaamse marokaan en wat versta jij onder een fundamentalistische vlaming? (en wat heeft dit met het topic te maken? )Napoleon Dynamite schreef:LEES DEZE POST:Alexander Hartmans schreef:Beste JanMeut,JanMeut schreef:@ Alexander
Die punten hebben niets met een dubbele Nationaliteit te maken, ook met een enkelvoudige nationaliteit kan je vrouwen besnijden, uithuwelijken etc.
Vrouwen besnijden wordt volgens mij niet om het financiëel gewin gedaan, dus "zakkenvullen" lijkt me dan een overdreven uitdrukking.
Met eerwraak vul je je zakken ook al niet, je voorkomt er hooguit geldelijk verlies mee.
Uithuwelijken is in veel culturen wel een financiële transactie, maar weer ontgaat de term "zakkenvullen" me volledig.
Bovendien ontgaat me hoe dit "zakkenvullen" ten koste van "ons" gaat.
Als men in Nederland een bestaan wil hebben, dienen sleutelwoorden als intergratie, inburgering worden toegepast. Zaken die de Nederlandse rechtstaat en maatschappij ondermijnen, dienen de cultuur verschillen opgelost te worden. Personen die deel willen nemen aan onze maatschappij, dienen er rekening te houden met onze normen en waarden, rechten en plichten. Dus ook een nationaliteit. Marokkanen en de Turken hebben vaak een dubbele nationaliteit. En door onze goedgelovigheid wordt er helaas misbruik gemaakt van onze sociale systeem, zoals het recht op kinderbijslag, en ik hoef u niet uit te leggen dat een en ander fout is gegaan, doordat men kinderbijslag opstreek, terwijl velen geen kinderen hadden in het land van herkomst, op het opgegeven aantal kinderen klopte niet. Veel van onze sociale zekerheden is fraude gevoelig, dus dat men misbruik ervan maakt is rieeel aanwezig. Dus het inperken van die dubbele nationaliteit is noodzakelijk. Ik heb al eerder aangegeven het is het een of het ander.
Als u beweert dat u liever economische motieven laat doorwegen in plaats van maatschappelijke ontwikkelingen dan getuigd dit van weinig inzicht in deze materie.
Als zogenaamde groepen hun sub-identiteit moeten opgeven leidt dit juist tot een versterking van gedragingen op culturele tradities.
Mijn vraag luidt dus heel simpel: "Hebt u liever een Vlaamse Marokkaan dan een Fundamentalistische vlaming?"
Als subgroepen hier komen wonen horen ze hun culturele tradities daar te laten, of ze het nou leuk vinden of niet.