Op het verhaal van michieltje wil ik aan vullen dat het nog onbekend is waarom massa zich tot een andere massa aangetrokken voelt, en hoe daareme zwaartekracht ontstaat.
Waaraan ik zelf wil toevoegen: ( michieltje = micheltje
)
- Omdat elke fundamentele natuurkracht zijn eigen krachtdragend deeltje heeft vernemen ze dat bij zwaartekracht het graviton deze kracht tussen massa deeltjes overbrengt.
- Zwaartekracht is altijd positief is qua som. ( in tegenstelling tot de overige 3 natuurkrachten die positief of negatief kunnen zijn. )
- Je kunt wel voorspellen welk effect zwaartekracht op een bepaald object heeft door de simpelste vorm van vergelijkingen te gebruiken: die van Newton ( google er maar op ) of wanneer je daar tijd en interesse voor hebt zou je eens moeten zoeken op dit forum of met behulp van google op Einsteins relativiteitstheorie ( erg lastig! )
- Voor ketchup gelden nog veel meer eigenschappen dan degene die ik noemde. Mocht je hier dieper op in willen gaan zou je eens moeten zoeken op onderwerpen als 'fluid dynamics' enzovoort. ( Engelse Wiki heeft hier genoeg over met de wiskunde erbij ).