Eerlijke informatie bestaat niet !
Alle informatie die we krijgen is gekleurd door persoonlijke achtergronden.
Dit geld ook voor wetenschappelijk documenten.
Alle informatie die wij ontvangen is afkomstig van anderen. Wij met zijn allen zijn doorgeefluiken van de informatie die een lange weg heeft gevolgd om bij ons aan te komen. Het individu bedenkt iets en denkt iets boeiends te hebben gevonden of uitgevonden, maar van waar haald diegene zijn kennis?Michel schreef:Eerlijke informatie bestaat niet !
is tegen een kleine zeggen dat baby's NIET vd ooievaar komen oneerlijke, gekleurde informatie?Michel schreef:Eerlijke informatie bestaat niet !
Mee eens, immers de ontvanger "bepaald" of iets informatie is en is per defenitie altijd gekleurd door persoonlijke achtergrond en geld dus ook voor wetenschappelijke documenten.Michel schreef:Alle informatie die we krijgen is gekleurd door persoonlijke achtergronden.
Wanneer informatie dan niet eerlijk zouden zijn, betekend dat, dat de ontvanger niet instaat is om de gegevens niet naar behoren uit te leggen.Eerlijke informatie bestaat niet !
Klopt, men vatte dat al eens eerder samen in een (bekende?, ik weet iig niet meer van wie hij is) quote:Rogier schreef:Absolute informatie bestaat niet, want het wordt altijd geplaatst in de context van de ontvanger. Mischien "passen" de gedachten die bepaalde informatie bij mij oproept, wel helemaal niet in jouw hoofd, of andersom. En als we een boek lezen, lezen we er iets verschillends in. En wellicht allebei iets anders dan wat de schrijver bedoelde.
Informatie is relatief.
Jij bent niet gelijk aan mij. (Dat is toch eerlijke informatie of niet?)