Dus met andere woorden: Nederland mag vollopen en verarmen?
Je mag best die mening hebben maar het is een niet wetenschappelijke mening, Nederland loopt niet vol.
Nederland groeit nog enkele decennia als gevolg van geboorte en migratie en dan zet de daling in. Een overspoelen met vreemde smetten is een Politieke gedachte die niet op wetenschap is gegrond. Zie hiervoor bijvoorbeelde de demografische studies van het CBS, de EU en anderen.
Quote:
Gezien de reactie passen ze zich iets te snel aan aan een aantal negatieve kanten van het Nederlandse volk
Hoe bedoel je Jan?
Nederlanders zijn minder beleefd en meer assertief dan de meeste ons omringende volkeren. Natuurlijk wel een onprecieze uitspraak, tenslotte heb je ook beleefde Nederlanders en onbeschofte Duitsers. Mede om die reden een
.
Die kansen krijgen ze toch, ze moeten wel zelf de inburgeringscursus betalen, maar als hen het niet lukt. Einde oefening toch?
Erg simpel gedacht: een samenleving die niet voor de zwakken opkomt moet niet zeuren dat ze opstandig worden. Ik wil in mijn land geen Amerikaanse toestanden met een krankzinnig hoog misdaadcijfer terwijl tegelijk een paar procent van de bevolking in de gevangenis zit.
Je kan niet verwachten dat mensen die naar Nederland komen om politieke, sociale of economische redenen zich een inburgeringscursus van 5 jaren kunnen veroorloven. Een samenleving hoort ook zelf te investeren. Dat negeren levert je tekorten op in bepaalde delen van de arbeidsmarkt, illegalen (is leuk voor de Nederlandse landbouw en industrie, maar kost uiteindelijk ook een boel geld).
Maar het meest absurde vind ik dat men wel bereid is om een hele infrastructuur van verblijf en verzorging voor deze mensen te betalen, maar niet dat wat nodig is om ze ook iets nuttigs voor onze samenleving te laten betekenen.
Dus niet einde oefening, maar "begin oefening".
Wie zegt dat het niets voor steldt
Om behoorlijk Engels te leren, een taal die voor Nederlanders en Vlamingen oersimpel is omdat het zeer nauw verwant is, heb ik ongeveer 700 uren les gehad + zelfstudie. Ik denk dat ik redelijk gemiddeld was, dus er zullen mensen zijn die minder tijd nodig zouden hebben en meer.
Om een Nederlander qua taal in te burgeren in Engeland zijn dus al een 700 uren les nodig. Een Italiaan heeft daar wat langer voor nodig, de taal is wel verwant, maar staat er al meer van af, laten we zeggen 1000 uren etc. Mijn punt is dat je je er niet vanaf kan maken met enkele tientallen uren Nederlandse les, dat is niet voldoende voor inburgering. Dat nog los van de andere zaken die geleerd moeten worden.
Zou jij dan haar hondenbaan willen hebben? Ik wel
Nee absoluut niet! Zelfs als ik achter het beleid kon staan is er geen eer aan te behalen.
Als je kansarm bent, dus geen opleiding, geen werk, alleen een crimineel verleden heb, past je niet in Nederland.
Dus alle autochtone Nederlanders zonder werk, met een crimineel verleden en zonder opleiding maar naar Kosovo sturen? Dat zijn zaken die niet met je land van herkomst of nationaliteit te maken hebben.
Dus profiteurs, misbruikers van ons sociale systeem zijn de zwaksten? Zou dit nader kunnen toelichten?
Nee, dat bedoel ik niet. Zwakke goedwillende immigranten zullen door een restrictief beleid worden tegengehouden. Profiteurs die zich beter hebben voorbereid niet. Dat lijkt me niet de bedoeling. Je kan beter selecteren op goede wil dan op lange adem. Je moet immigranten een serieuze kans bieden en niet murw zien te krijgen in de hoop dat ze dan wel vertrekken zoals nu.