I love stars Als ik niet vergeten ben in te loggen staat bij mijn nick ook mijn woonplaats vermeld. Dan zou ik natuurlijk ook nog een Nederbelg kunnen zijn die in de provincie Antwerpen woont, maar ik ben een gewone Belg die het Nederlands als moedertaal heeft en dat ook tracht korrekt te praten en te schrijven. Voorzover ik, als niet taalkundige begrijp, is Vlaams (of zuid Nederlands zoals de van Dale het noemt) een variant van de taal Algemeen Nederlands zoals Amerikaans een variant is van kings English. Als men telt hoeveel mensen in de wereld Engels als moedertaal hebben zal men zelden op de idee komen de Amerikanen niet mee te tellen want die spreken toch ook (een variant van) dezelfde taal. Ik weet wel dat er een woordenboek bestaat "of the American language", maar tot de Taalunie er anders over beslist blijf ik toch liefst Vlaams en Nederlands varianten van dezelfde taal noemen en niet twee verschillende talen.
Eén van de mogelijke verschillen kan zijn dat een woord in Vlaanderen anders uitgesproken wordt dan in Nederland. Of de Taalunie experten daarom een van de twee afkeuren zullen we hen moeten vragen