Mensen ik voel me eigen wel raar van binnen. Als ik hoor dat de zeespiegel stijgt en dat de golfstromen dreigen stil te komen staan waardoor we in een nieuwe ijstijd komen.
ik weet ondertussen dat die golfstromen stil komen te liggen door te veel zoetwater in zoutwater (zoutconcentratie te laag).
maar vraag jezelf is af wat is zout.. zout is een elektrisch neutraal ion die bestaat uit een metaal en een niet-metaal. en door dat metaal is het zout beinvloedbaar door magnetisme. misschien merk je er niet veel van maar het is zo.
de aarde heeft een zeer sterke magnetischveld omzichheen.
wat ik laatst gehoort heb is dat de magnetische polen omdraaien. dat de noordpool de zuidpool en andersom wordt.
en tijdens dat omkeren van de polen zwakt het eerst af en daarna wordt het weer sterker.
kan dat zwakker worden van die magnetischekring om onze aarde ervoor zorgen dat die golfstromen slomer gaan, want er zit minder zout in het water en het zout zorgt ervoor dat die draai erin komt.
als je is kijkt dat de laatste ijstijd 10.000 jaar geleden is gebeurt. en de laatste polen omdraaiing ook 10.000 jaar geleden is gebeurt.
kun je dus een link maken.
maar klopt deze theorie.
moeten we gewoon wachten tot de polen weer goed staan en het magnetisch veld weer op volle kracht is. of is de goldstroom afzwakking met meerdere combinaties te linken.
graag wil ik hier meer uitleg over