Wat denk je? Dat wetenschappers zo maar wat stellingen poneren en deze verheffen tot waarheid zonder dit experimenteel te onderzoeken?ThePhilosopher schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat het sneller zou kunnen bewegen dan licht... alleen het medium (licht) beperkt de weergave er dan van.
Daarom vind ik het zo absurd dat sommige mensen stug beweren dat materie niet sneller dan het licht kan... is dit te bewijzen? of beperkt het medium de mogelijkheid het tegendeel te bewijzen?
Ik wil het begrijpen niet klakkeloos aannemen, nogmaals
Mijn zin was eigenlijk weinig zeggend want verder herinner ik me niet veel van de context (waarschijnlijk eens gelezen in de krant zo...).Stephaan schreef:Wezel
quote "Ik heb al vaker gehoord dat we de werkelijkheid niet noodzakelijk zien zoals die is."
Wie zei ooit dat we de werkelijkheid zien zoals ze IS. Dat kan toch ten hoogste zijn : zoals ze een paar milioen jaren geleden WAS, want het licht heeft er zolang over gedaan om hier te belanden.
Ondertussen kunnen de bronnen van dat licht al lang verdwenen of uitgedoofd zijn. Dus zien we het zeker niet zoals het IS.
Misschien zitten we wel op een andere golflengte, waarvoor bij voorbaat mijn verontschuldiging aub
peterdevis schreef:
Dat het licht steeds met de lichtsnelheid voortbeweegt ongeacht het referentiestelsel is niet (wiskundig)bewijsbaar. We meten dit gewoon.
Ik had je inderdaad verkeerd begrepen omdat je zei dat de bron van een lichtstraal al lang kan uitgedoofd zijn, wat me niet relevant leek.Wezel ik hoop hiermee duidelijker gemaakt te hebben wat ik bedoel . Graag je reaktie hoor als je vindt dat ik de bal mis sla
Omdat de lichtsnelheid onafhankelijk is van het referentiestelsel, moet er dus een formule zijn, waarin bij een overgang van referentiestelsel, de lichtsnelheid constant blijft. Daar kwam dus de gamma-factor uit.Ok dus door de lichtsnelheid als constante te nemen en in te vullen in bestaande bewezen formules kan de ART gevonden worden?
En op welke wijze is de ART bewezen? Is deze ook bewezen met snelheden neigend naar de lichtsnelheid?
eehm mijn mening is dat het heel goed zou kunnen dat we op allerlei manieren gefopt worden. Het zal er vast heel grappig uit zien van bovenaf! Niet alleen om natuurkundige redenen. Maar we zullen het toch moeten doen met onze versie van de feiten. De rest heeft geen waarde voor ons want daar kunnen we helemaal niets met zekerheid over zeggen.Jullie meningen/uitleg graag...