bij mijn studentenkring heersen er al regels:
tijdens de doop: niks met alcohol (op de cantus erna: wel, maar tot eigen limiet
), niets met verplicht eten (wel kauwen en mondspoelingen enzo...), niets met chemische rotzooi, niets met naakt of seks...
dat zijn hele mooie regels denk ik, ooka la denken sommigen nu "wat een pussydoop". en moet je weten, we zijn bio-ingenieurs, die worden toch verondersteld om iets te weten van chemische reacties. maar het mag gewoon niet, veiligheid voorop.
en de eerste bedoeling is dat er plezier gemaakt wordt, en dat zoveel mogelijk studenten zich laten dopen en daar later met plezier aan kunnen terugdenken. iemand die zich half comateus gezopen heeft, herinnert zich niets van zijn doop, dat zou ik jammer vinden.
de regeltjes hebben mij echt overtuigd om me te laten dopen, enja, ik heb door mest, brouwerij-overschot (en maa rstinken :eusa_sick: ) en slachtafval moeten wurmen, heb mij moe gelopen, door heel leuven belachelijk gemaakt tijdens het zingen, en nog veel meer, maar echt, het was leuk! en daar doe je het toch voor?