Rob_BoZ schreef:Magnetisch wegdek kan nooit, dan zouden me met metaal of pasjes ( bv pin of creditcard ) niet meer over straat kunnen...
En wie weet heeft het ook wel gevolgen voor bepaalde apparaten...
En als er een idee was wat in het verkeer bijna zonder energie te verbruiken zou werken zouden de grote olie maatschappijen dat gelijk tegenhouden anders kunnen ze hun koffers pakken.
Kijk maar naar autos op waterstof...
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht allemaal.
Dat van die bankpasjes natuurlijk niet helemaal waar, je kan toch ook in een monorail zonder dat je bankpasjes gewist worden. Je moet een flink veld hebben (zie mythbusters)
En om nou niet meer na te gaan denken over een duurzame oplossing, omdat de oliemaatschappijen er toch al op waren gekomen is natuurlijk een beetje vreemd. De waterstof auto wordt niet alleen maar tegen gehouden door de oliemaatschappijen, het is meer de 100 miljard dollar investering die nodig is om de infrastructuur aan te leggen die zo naar is.
Eventuele schadelijke bijeffecten van magnetische velden zijn het uit richting raken van dieren die erg gevoelig daarvoor zijn. Sommige vogels schenen al uit hun richting te raken van de Maglev.
Om terug te komen op de begin vraag:
Ik denk dat het lastig gaat worden om auto's puur op magnetisme te laten rijden. Er is wel een onderzoeksgroep bezig om te kijken naar hybride mogelijkheden. Grote maglev banen tussen de steden en door de steden heen, met op verschillende punten on- en offramps van de mag-snelweg. Het zou dan gaan om kleine smart achtige wagentjes waar je met z'n tween in kan zitten. Het was uiteraard een gigantisch gruwelijke investering, maar het scheen wel rendabel te zijn. Maar voor de precieze details moet je maar ff zoeken op internet.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.