Daphje
Artikelen: 0

Re: America says NO

Amerika zal ten allen tijde aan zich zelf denken. Het maakt niet uit welke president ze hebben amerikanen staan op nummer 1 !!!

Als je kijkt in de geschiedenis blijft dit fenomeen terug keren. Het is gebleken dat wanneer wij allemaal hetzelfde leven zullen hebben als een amerikanen we een tweede wereld nodig hebben voor ons voedsel.

Nu kunnen we natuurlijk allemaal met ons vingertje gaan wijsen naar een continent die niet beter weet dan egoisme maar wat schieten we ermee op. Oke we kunnen onze agressie ergens op bot laten vieren en dan?.....

Willen wij hier wat aan doen zullen wij eerst europa sterker en groter moeten maken. En nee geen europese grondwet dat is geen optie . maar wel regels voor natuur en milieu die voor heel europa gelden. Op deze mannier wordt europa groter dan amerika en kunnen wij laten zien hoe het moet. Maar laat dan maar het goede voorbeeld zien want wijzen met een vinger kan iedereen. Het goede voorbeeld zijn is veel moeilijker!!!

Voordat je ook maar gaat wijzen naar amerika kijk eens hoveel er nog wel niet fout gaat in ons landje!!! We zijn een stuk kleiner en zelfs wij hebben nog heel wat hobbels die egaal moeten worden gestreken. Mij is altijd geleerd kijk eerst naar jezelf en dan pas naar en ander. Wil je hebben dat er iets veranderd verander zelf eerst of geef het goede voorbeeld. Als wij dat zullen doen en dan heb ik het hier eingelijk tegen de regeringn en alle andere aapjes die ons land besturen, zal de rest mee gaan!!

Maar nee we schreeuwen liever tegen elkaar hoe het wel en niet moet en daar schiet je niets mee op, het probleem blijft en word enkel groter.

Oke dit heeft helemaal niets meer met chemie te maken ik zal ook maar stoppen

Groetjes daphne
Pink Panther

Willen wij hier wat aan doen zullen wij eerst europa sterker en groter moeten maken. En nee geen europese grondwet dat is geen optie . maar wel regels voor natuur en milieu die voor heel europa gelden. Op deze mannier wordt europa groter dan amerika en kunnen wij laten zien hoe het moet.
En in welke zin verschillen regels voor natuur en milieu die voor heel Europa gelden, van een Europese grondwet? Ik denk juist dat een grondwet een sterke basis is voor deze zaken, én voor een sterk Europa. Met een wet, ben je ook zeker dat die gerespecteerd moet worden en dat er straffen op staan, in geval van overtreding. Regels zijn eerder richtlijnen, hoe je het moet doen om goed te doen. dat lapt iedereen aan zijn laars en iedereen geeft er zijn eigen interpretatie aan.

Nuja, de hele kwestie is veel ingewikkelder dan dat, want Europa is té groot aan het worden, en daarmee té onbestuurbaar. Misschien moeten we eerst maar zien dat we samen met een 20-tal landen tot een grondwet kunnen komen en zo groeien, en pas later, als de grote waarden al gevestigd zijn, er nieuwe landen bij betrekken. Die hebben dan de keuze, bij Europa komen en de bestaande regels aanvaarden, of helemaal geen deel uitmaken van een verenigd Europa. Ik ben voor de vereniging, maar té snel groeien is de dood van vele organisaties.

En groter worden dan Amerika, ik zou zeggen, ontwaak maar... dat zijn weer twee verschillende dingen met elkaar vergelijken. Amerika is niet 'grootser' of 'machtiger' dan Europa. We hebben allemaal onze sterke en zwakke kanten. Amerika houdt nu eenmaal van groot machtsvertoon en het imponeren van andere naties. Maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook daadwerkelijk zijn. Het is een copy van een natuurlijk iets, de vijand imponeren om er macht over te krijgen. Slangen richten zich bijvoorbeeld ook op om groter en dreigender te lijken...
Daphje

Beste Pink Panther

Met groter en sterker bedoel ik niet dat er nog meer landen bij moeten komen. Maar zoals je zelf al aan gaf

" Amerika houdt nu eenmaal van groot machtsvertoon en het imponeren van andere naties. "

Dit lijkt mij  een optie voor Europa weet je wel vuur met vuur bestrijden. En ja het is copy van de natuur. Maar weet wel wanneer een dier (bv een hond) zich groot maakt op je zo te inponeren doe het zelfde maar en hij druipt af. Natuurlijk dit geld niet voor allen maar is dat niet met alles zo?? Het is wel een optie.

Ik denk juist dat een grondwet een sterke basis is voor deze zaken, én voor een sterk Europa. Met een wet, ben je ook zeker dat die gerespecteerd moet worden en dat er straffen op staan, in geval van overtreding. Regels zijn eerder richtlijnen, hoe je het moet doen om goed te doen. dat lapt iedereen aan zijn laars en iedereen geeft er zijn eigen interpretatie aan.

Aan de ene kant geef ik je gelijk maar met een Europese grondwet zit je met nog veel meer dingen dan enkel natuur en milieu en om te zeggen dat die allemaal goed zijn nee. (voorbeeld het beleid voor dieren of je moet voor stieren vechten en de legbatterij zijn)

Even een voorbeeldje van de verschillende wetgeving in natuur en milieu in Europa.

In Nederland zijn er zeer strenge regels qua opslag van mest. Dit ligt anders in Frankrijk daar zijn de regels veel soepeler is het voor de boer ook veel makkelijker om van zijn mest af te komen, danwel op te slaan.

Wat het verschil precies is weet ik niet. Ik ben immers geen boer maar woon enkel op het platte land :D

Wel weet ik dat dit verschil groot is. Dit heb ik van een goede vriend hier uit de buurt die wel boer is. Zijn broer is ook boer maar woont in Frankrijk. Voor zijn broer is het veel makkelijker om het boeren bedrijf in stand te houden dan voor hem in Nederland.

Van hem heb ik ook dit weetje.

Goetjes daphne
Daphje

oke het bericht staat wel heel raar op de site

sorry ik hoop dat het duidelijk is

groetjes daphne

Terug naar “Wetenschappelijk Nieuws”