Beste Michel,
Laatst werd ik erop gewezen dat de islam niet 1 leider heeft maar ze hebben geschrift geleerden (imam). Deze geschrift geleerden beantwoorden vragen van gelovige en natuurlijk met een eigen interpretatie. Zoveel imam's zoveel ideeen. Er is geen controle op de ideeen/interpretatie van de imam. Mij is vertelt dat de koran een neutraal boek is maar onderwerp is van vele interpretatie's.
Deze zogenaamde geestelijke leiders zijn deels schuldig dat hun teksten de moslim-hoofdjes worden beinvloed. Maar de media, literatuur, moslim-vriendjes en ga zo maar door, hebben een diepe inwerking op de zwakke geest.
De imam heeft een voorbeeldfunctie en als die haat verkondigd, dient deze gestraft te worden.
Ik zie dat er extremisten zijn die het geloof gebruiken tot rechtvaardiging van hun actie's. Dit ter voorkoming van schuld gevoelens of ter rechtvaardiging van hun actie's. Het probleem is volgens mij dat ze hun frustraties alleen uiten in terroristische aanslagen. We kunnen alleen maar raden wat ze zijn.
Bloedhonden die 's nachts huilen, want overdag zijn het zielige figuren die zich voor bereiden op de komende nacht.
De aanslag op 9/11/2001 heeft de wereld geschokt. Er zijn ongeveer 3000 mensen omgekomen. Ik heb niemand gehoord over de invasie van Panama. Dit kosten 5000 mensen het leven. Is ons handelen in Irak (20000+ doden) rechtvaardig ten opzichte van de aanslag op het WTC. Is dit ook terrorisme.
Terrorisme of oorlog, niets rechtvaardigd het geweld, behalve als de vijand in je tuin staat.
We zijn ontdaan door de aanslagen in Madrid en London. Toch zijn we gewend aan de aanslagen in Israel en de palesteijnse gebieden.
Macht, macht en nogeens macht. Want als je zwak bent, maken anderen daar misbruik van mijn beste.
Mijn vraag is "Wat hebben wij bij gedragen aan deze wan toestand" in de wereld.[/quote]
We zijn allen daders als slachtoffers van onze eigen geest.