Bioshock
Artikelen: 0

SDS-PAGE profielen

Hoi,

bestaat er een site waar ik SDS-PAGE profielen kan vinden van bepaalde grondstoffen. Vooral gras en boompollen, schimmels, dierendanders vind ik interessant.

Grtz
Gerard

Re: SDS-PAGE profielen

Ik denk niet dat ze direct op het net staan, je kunt ze vinden in de litteratuur, vooral in het allergie onderzoek naar deze stoffen.

Houdt er rekening mee dat je niet altijd een op een de profielen met elkaar kunt vergelijken.

De profielen in bijvoorbeeld pollen van berken zijn afhankelijk oa van de extractie en verzamelperiode.

Ook in handboeken kom je ze wel tegen.

Op dezelfde plaatsen vindt je ook wel profielen van de allergenen in de grondstoffen.
Pink Panther

ook de gebruikte looptijden en veldsterkte spelen een belangrijke rol in het uitzicht van een profiel. Vandaar dat er niet één eenduidig profiel van bestaat. Wel zal de volgorde van de bandjes uiteraard overeenstemmen.
Bioshock

Ja van de pollen dat wist ik, ja ik ben al lange tijd op zoek naar profielen van specifieke schimmelsoorten. Alternaria en Aspergillus zijn in overvloed te vinden maar de minder voorkomende schimmels die zijn bijna niet te vinden op het net. Vooral Rhizopus nigricans en Mucor mucedo blijven een raadsel. Deze profielen zijn ook bedoeld voor allergie doeleinden.
Gerard

Ik heb in de litteratuur gekeken naar deze schimmels en allergy maar ik zie zo geen artikel waarin sds-page figuren staan.

Kun je aangeven wat de achtergrond is van je vragen dan kan ik misschien op mijn werk verder kijken en rondvragen.

Ik werk oa voor de afdeling allergie voor niet standaard allergenen, eventueel kun je me benaderen via de mail als je dat verstandiger vindt.
Bioshock

Dan zitten we in hetzelfde vakgebied ;). Ik zal vanavond wel even een mail sturen.

Gr.

Terug naar “Immunologie en microbiologie”