Jego
Artikelen: 0

Re: Astrologe klaagt NASA aan voor vernielen komeet

Waar het mij om ging was dat er veel geld naar dat onderzoek is gegaan wat ergens anders beter voor zou kunnen zijn gebruikt.

Juist, naar mijn onderzoek bijvoorbeeld :wink: Een kosten-baten analyse is voor wetenschappelijk onderzoek vaak moeilijk te kwantificeren. Dit geldt met name voor fundamenteel onderzoek. In dit geval lijkt me het uiteenspatten van een komeet een aardige combinatie van data vergaren en het publiek erbij betrekken.
JanMeut

het uiteenspatten van een komeet

Even een reality-check: het gaat hier om een explosie op een komeet, vergelijkbaar met het opblazen van rotsen op onze moederplaneet, zoals dat dagelijks gebeurt.
β-Damascenon en maneschijn
Farshad

Ik heb er een dubbel gevoel bij, maar ik hoop dat de komeet (of onderdelen daarvan) niet uit zijn baan raakt en op ons valt. Verder maakt het niet zoveel uit...
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!
Mario

Ik heb er een dubbel gevoel bij, maar ik hoop dat de komeet (of onderdelen daarvan) niet uit zijn baan raakt en op ons valt. Verder maakt het niet zoveel uit...

Yep daar dacht ik ook eventjes aan...stel dat de baan nu lichtjes gewijzigd is en deze binnen zoveel decennia recht naar de aarde komt...

Terug naar “Rechtswetenschappen”