Een hond kan nou eenmaal geen belasting betalen
1 kilo haar per jaar voor de pruikenindustrie
Moderator: Rhiannon
Een hond kan nou eenmaal geen belasting betalen
Wat ik niet snap is waarom ik als niet-hondenbezitter gestraft wordt doordat hondenbezitters mij ongevraagd opzadelen met lawaai en stront op de stoep.Wat ik niet snap waarom hondenbezitters worden gestraf omdat zijn een of meerdere honden in bezit hebben en waarover belasting betaald moet worden. Waarom, en Waarom alleen bij honden?
Volgens mij ben jij geen honden liefhebber?? Maar jij heb zeker gelijk, net als JanMeut. Ik kon vroeger mij ernorm ergeren aan als die hondenpoep op straat. Ik denk als je een hond heb, dat je rekening mee moet houden dat die voldoende leefruimte heeft. En dat gekef, ja veel honden blaffen constant. Het kan een mens krankjorn maken.Wat ik niet snap is waarom ik als niet-hondenbezitter gestraft wordt doordat hondenbezitters mij ongevraagd opzadelen met lawaai en stront op de stoep.Alexander Hartmans schreef:Wat ik niet snap waarom hondenbezitters worden gestraf omdat zijn een of meerdere honden in bezit hebben en waarover belasting betaald moet worden. Waarom, en Waarom alleen bij honden?
Ik vind het echt belachelijk dat er op wildplassen een boete staat (je mag op veel plaatsen als mens niet op straat tegen een boom plassen) maar je hond op straat laten schijten mag wel. Onbegrijpelijk! Ik zie gelukkig ook veel mensen die de poep van hun hond meteen opscheppen en weggooien, helaas is dat besef nog niet tot iedereen doorgedrongen.
Om van het lawaai nog maar te zwijgen. Als mensen zo graag een hond willen hebben moeten ze dat zelf weten, al nemen ze er tien, maar als ik op mijn balkon wil zitten zonder geconfronteerd te worden met het gekef van zo'n beest moet ik dan ook zelf kunnen weten.
Ach, ik vind de meeste honden best leuk. Maar precies, dat misselijke gekef.. Dat mensen daar zelf voor kiezen, prima (al kan ik me niet voorstellen waarom) maar zadel er mij niet mee op Ik heb niks tegen honden, wel tegen baasjes die anderen overlast bezorgen.Volgens mij ben jij geen honden liefhebber?? Maar jij heb zeker gelijk, net als JanMeut. Ik kon vroeger mij ernorm ergeren aan als die hondenpoep op straat. Ik denk als je een hond heb, dat je rekening mee moet houden dat die voldoende leefruimte heeft. En dat gekef, ja veel honden blaffen constant. Het kan een mens krankjorn maken.
Dat je een hond moet laten poepen op een hondenuitlaatplaats of het moet opruimen, lijkt me volstrekt logisch. Ongeacht of je belasting betaalt of niet, het is toch te ranzig voor woorden dat iedereen maar naar hartelust stront op elkaars stoep zou mogen deponeren?Wat ik niet snap is dat wanneer er hondenbelasting wordt betaald, men de honden moet laten poepen bij een hondenuitlaatplaats (of opruimen). Dit is vervelend en het kost je geld.
Tuurlijk moeten hondeneigenaren er zorg voor dragen dat andere mensen geen last van de uitwerpselen van honden hebben.Dat je een hond moet laten poepen op een hondenuitlaatplaats of het moet opruimen, lijkt me volstrekt logisch. Ongeacht of je belasting betaalt of niet, het is toch te ranzig voor woorden dat iedereen maar naar hartelust stront op elkaars stoep zou mogen deponeren?