Het libido wordt aangewakkerd door testosteron
Lijkt me niet het hele verhaal: bij mannen die extra testosteron toegediend krijgen is het libido juist lager.
Door het toevoegen van testosteron zal de eigen testosteron productie nog verder afnemen..... Komt het misschien hierdoor?
Doordat je eigen testosteron productie afneemt wordt je libido lager.
Ik heb me ook wel eens af zitten vragen hoe het kan dat ik ieder moment van de dag wel te porren ben voor sex.....
Of dit nu aan testosteron ligt, of aan de verslaving van de stof (weet naam ff niet meer) die vrij komt wanneer een persoon klaarkomt.
Het is ook bewezen dat vrouwen met een hoger testosteron gehalte beter zijn in wiskundige activiteiten.... laat het hu toevallig zijn dat ik een halve wiskunde knobbel heb.
Zin in sex, om je voort te planten heeft zeker wel te maken met het testosteron gehalte.
* Mannen welke gecastreerd zijn hebben een sterk verminderder sekslust
* Tussen de 15 en 25 is het niveau van dit hormoon het hoogst en is tevens de seksuele activiteit het hoogst.
* Mannen met een laag gehalte testosteron hebben gemiddeld genomen minder vaak een erectie en zijn seksueel minder actief.
Nu de relatie tussen seksueel gedrag en vrouwen nog.... Dit is in de wetenschap nog onduidelijk, als bij vrouwen testosteron wordt toegediend hebben vrouwen wel meer zin in seks, het verhoogd ook de seksuele fantasieën.
Oestrogeen schijnt ook betrokken te zijn bij seksuele opwinding van de vrouw. Halfweg tussen de menstruaties, wanneer het oestrogeen gehalte het hoost is, gaan vrouwen over tot meer seksule activiteit.
Dus wat het is..... blijft onduidelijk.... Als er onderzoek naar komt dan doe ik graag mee! wil het wel eens weten hoe het nou kotm dat sommige vrouwen meer/veel meer zin in seks hebben dan andere vrouwen.