Dame Etna schreef:Geacht forum,
Is jullie misschien iets bekend over geluidskanonnen? Al zo'n 15 jaar geleden heb ik eens een artikeltje uit de krant geknipt waarin melding werd gemaakt van een nieuw wapen dat werkt met trilling. In Irak schijnt al een proef te zijn gedaan met dit wapen, maar meer weet ik er niet van. Jules unlimited heeft wel al eens aandacht besteed aan een geluidspistool.
Sommige mensen hebben het over een Tesla-wapen omdat zijn ontdekkingen er iets mee te maken zouden hebben. Maar zeker weten doe ik dit dus niet.
Dame Etna
Hier een sonic-gun:
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/sci_tech...000/2134383.stm
Hiermee produceer je geluid dat mensen als pijnlijk ervaren, je krijgt er koppijn van, onverdragelijk.
Je kunt natuurlijk ook onhoorbare trillingen veroorzaken met 'geluid'. Als je deze dan concetreert op een doel kun je dingen letterlijk 'kapot' maken, door de sterke trillingen. Denk maar aan het brandpunt dat je met een vergrootglas kan maken.
Mogelijk wordt dit al toegepast voor medische doeleinden, maar dat weet ik niet zeker meer. Je zou er b.v. nierstenen kapot mee kunnen maken.
Dit principe is volgens mij ook toepasbaar op grotere schaal, voor b.v. militaire doeleinden.