Beste Hi,
Voorwaar een verbluffende reeks getallen.
Maar...............ik zie nergens iets over land......................en daar was ik toch echt benieuwd naar.
Gaarne nog enige aanvulling!
Moderator: Rhiannon
bedoel je ditBeste Hi,
Maar...............ik zie nergens iets over land......................en daar was ik toch echt benieuwd naar.
The word "land" appears 13 times in the Qur'an and the word "sea" 32 times, giving a total of 45 references. If we divide that number by that of the number of references to the land we arrive at the figure 28.888888888889%. The number of total references to land and sea, 45, divided by the number of references to the sea in the Qur'an, 32, is 71.111111111111%. Extraordinarily, these figures represent the exact proportions of land and sea on the Earth today.238
Het was streng verboden om in de Koran iets te veranderen.Hallo,
Na X-aantal vertalingen en herschrijvingen door de eeuwen heen word er volgens mij al eens iets aangepast zowel voor de Bijbel als voor de Koran.
Je kan veel gebeurtenissen linken aan geschriften.
De Koran mag niet vertaald worden en wordt dus door moslims in zijn originele vorm gelezen. Voor ons ongelovige zijn er gelukkig wel vertalingen.Paul Siemons schreef:Hallo,
Na X-aantal vertalingen en herschrijvingen door de eeuwen heen word er volgens mij al eens iets aangepast zowel voor de Bijbel als voor de Koran.
Je kan veel gebeurtenissen linken aan geschriften.
Mvg,
Paul Siemons
Quote:
Ja dat bedoel ik dus.Hi schreef:
bedoel je dit
Quote:
The word "land" appears 13 times in the Qur'an and the word "sea" 32 times, giving a total of 45 references. If we divide that number by that of the number of references to the land we arrive at the figure 28.888888888889%. The number of total references to land and sea, 45, divided by the number of references to the sea in the Qur'an, 32, is 71.111111111111%. Extraordinarily, these figures represent the exact proportions of land and sea on the Earth today.238
Zozo, Luxenberg was geen wetenschapper??? En "was"? Betekent dit dat hij intussen ook geliquideerd werd?Integendeel, de Koran zit vol met wetenschap. Ik denk dat je de islamitische landen onderschat op het vlak wetenschap, er zijn islamitische landen die meer ontwikkeld zijn dan sommige Europese landen en zeker op het vlak wetenschap. Dus wetenschap is niet verboden. En trouwens Luxenberg was geen wetenschapper!!!!Geen vermoeden, wel trieste zekerheid. Elke wetenschapper wordt met de dood bedreigd. Luxenberg publiceert niet voor niets onder een pseudoniem.
Van iemand die geïnteresseerd is, en tevens de indruk geeft de zaken wetenschappelijk te willen benaderen, mag een kleine inspanning verwacht worden. Ik heb hierboven reeds enkele titels van wetenschappelijke werken aangehaald die het lezen waard zijn.Ik wil graag bewijzen zien dat de Grieken die kennis al hadden, veel succes.
Oei, ik ben nu echt wel onder de indruk van die grote letters! Ik vermoed dat die teksten van een of andere islamitische roeper komt die absoluut iedereen willen overdonderen met een boel nonsens.hi schreef:Embryologie is de tak van wetenschap die de ontwikkeling van het embryo in de baarmoeder bestudeert. Tot voor kort namen embryologen aan dat de beenderen en spieren zich tegelijkertijd in het embryo ontwikkelden. Maar hoog ontwikkeld microscopisch onderzoek, tengevolge van nieuwe technologische ontwikkelingen, heeft laten zien dat de openbaring van de Koran woord voor woord klopt.Een van die grappige beelden die in de koran te vinden zijn is dat God eerst de beenderen van de mens schiep en dat hij die dan met vlees bekleedde.
Dit komt eigenaardig voor, omdat volkeren van die tijd toch zeer vertrouwd moeten geweest zijn met foetussen van schapen, geiten, kamelen en zelfs van mensen, zodat men moet gemerkt hebben dat het beenderstelsel er niet eerst was voor het vlees.
Dat ze niet vertrouwd waren met de opbouw van een embryo kan men hen niet kwalijk nemen: het zou nog even duren eer de christelijke wetenschappers de microscoop ontwikkelden. Intussen staan we dus een heel stuk verder en weten we hoe een embryo wordt opgebouwd:
Deze observaties, op microscopisch niveau, laten zien dat de ontwikkelingen
in de baarmoeder precies zo plaatsvinden als in de verzen beschreven staat. Eerst verbeent het kraakbeenweefsel van het embryo. Dan komen spiercellen, geselecteerd uit het weefsel rondom de botten bijeen en omwikkelen de beenderen.
Om dit te kunnen bevestigen hadden zij een hoog ontwikkeld microscoop nodig maar ik denk niet dat de microscoop 1300 jaar geleden ook bestond, of hadden de Grieken dat al uitgevonden?
Het is niet omdat men weet dat de islamitische denkwereld nefast is voor de ontwikkeling van de mensheid, en dus ook van Nederland, dat men een hekel zou hebben aan de moslims. Moslims zijn mensen, en die kunnen echt wel sympathiek zijn.Dus volgens jouw heeft islam slechte gevolgen voor Nederland, dit is niet netjes van jouw. Gewoon omdat we anders denken zijn wij dus de slechteriken. Dit is niet de eerste keer dat Nederland een hekel heeft aan moslims, kijk maar terug in de geschiedenis.Nog maar een belangrijke link om wat meer in de denkwereld en de gevolgen van de Islam in Nederland te kunnen inleven:
Beste Gast we hebben het over de wonderen in de Koran maar niet wat er nu in het Midden-Oosten aan het gebeuren is. Elk wetenchapper wil bewijzen zien, nu wil ik zelf bewijzen zien dat de teksten in de Koran gemanipuleerd zijn. Een artiekeltje op internet zoeken waar iemand zijn mening vertelt is niet zo indrukwekkend, ik wil echte bewijzen. Zo denken wetenschappers toch, of niet?Maar wat er wel staat is dat het de leiders beter uit kwam. En wat kwam die leiders beter uit? Dat zij de teksten zo konden manipuleren dat hun roofstrategie -- ghazwah, jizyah, ... -- beter kon functioneren.
Maar die staan duidelijk in de Koran geschreven Zelfs een kind ziet die verbanden. Dus moet de Koran ook een heilige boek zijn.