Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Rogier
Artikelen: 0

Re: (Politiek): Een vrouwelijk kabinet

Laten we eens afwachten en kijken hoe goed het in de praktijk werkt :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Alexander Hartmans

Alexander Hartmans schreef: Persoonlijk, zie ik wel voordelen is, zoals meer harmonie, betere samenwerking, daadkrachtigheid, een beter voorkomen (of ben ik te positief?).
Ik weet niet waar jij die voordelen vandaan haalt. Ik kan me nog goed herinneren een serie afleveringen van Expeditie Robinson. Ze hadden alle mannen op een eiland gezet en alle vrouwen. Bij de mannen was alles goed, iedereen was vriendelijk, geen achterbaks gepraat ed. Bij de vrouwen was het constant heibel, ruzie, er werden kliekjes gevormd enzovoorts.

Dus ik denk niet dat vrouwen per definitie beter zijn dan mannen enkel omdat ze vrouw zijn. Dat denk ik ook van mannen, overigens.
Ik begrijp de kern van jouw betoog, doch is expeditie Robinson geen kabinet, waar een andere opleiding voor nodig is om te kunnen besturen, te leiden,inplaats van kokosnoten hakken.
Syd

Ik begrijp de kern van jouw betoog, doch is expeditie Robinson geen kabinet, waar een andere opleiding voor nodig is om te kunnen besturen, te leiden,inplaats van kokosnoten hakken.
Uiteraard, maar ik vroeg me alleen af hoe je hieraan kwam:
Persoonlijk, zie ik wel voordelen is, zoals meer harmonie, betere samenwerking, daadkrachtigheid, een beter voorkomen (of ben ik te positief?).
Daaruit maak ik op dat jij vind dat vrouwen die positieve eigenschappen in meerder mate hebben dan mannen. Dat vind ik vreemd.
Alexander Hartmans

Beste Syd"]

Alexander Hartmans]Ik begrijp de kern van jouw betoog schreef:
Uiteraard, maar ik vroeg me alleen af hoe je hieraan kwam:

Logisch denkwerk.

[quote="Alexander Hartmans"]Persoonlijk, zie ik wel voordelen is, zoals meer harmonie, betere samenwerking, daadkrachtigheid, een beter voorkomen (of ben ik te positief?).

Daaruit maak ik op dat jij vind dat vrouwen die positieve eigenschappen in meerder mate hebben dan mannen. Dat vind ik vreemd.[/quote]

Als men zich verdiept in het vrouwelijk wezen, kom je er niet eenvoudig achter hoe vrouwen denken, en dat is een prachtig iets. Mannen zijn sneller te voorspellen, en dat komt door hun directheid, althans in het algemeen. Vrouwen hebben bepaalde eigenschappen, die mannen niet hebben, zoals het nadenken over bepaalde zaken, mannen zijn radicaler. Vaak zeggen mannen vaker: zand er over, terwijl vrouwen in het algemeen de onderste steen boven willen hebben.
Dame Etna

De natuurlijke houding van vrouwen jegens mannen is trouwens altijd onderdanig geweest.

Wablief? Dat is ze aangeleerd door (o.a.) de Bijbel en de Koran.

Eeuwenlang is er ingepompt dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen en als je dat maar vaak genoeg zegt gaan ze dat vanzelf wel geloven. En helaas gedragen veel vrouwen zich nog steeds zo.

En wat betreft een vrouwelijke regering: alsjeblieft niet! Het is echt een illusie om te denken dat het dan beter zou gaan. Dat heb ik vroeger ook ooit gedacht, maar daar ben ik inmiddels wel van genezen.

Terug naar “Politicologie en Economie”