Moderator: Rhiannon
Nee, daar snap ik niks van.
Bewijs 1
...Volgens welke WET naderde de ene ster de andere? Volgens welke WET koelde hitte geleidelijk af? Door welke WET heerste er "aantrekkingskracht"? Welke WET was de oorzaak van de "werking der zwaartekracht"?
Als we dergelijke literatuur, dat gebruikt wordt voor het onderwijs, kritisch lezen zien we dat de schrijvers iedere keer zijn uitgegaan van een geordend heelal, bestuurd door onwrikbare WETTEN.Als iemand meer waarde hecht aan de theorie van de Big Bang, zal ook dan worden uitgegaan van dezelfde wetten als zwaartekracht, aantrekkingskracht, enz.
Het aanwezig zijn van WETTEN - onveranderlijke, onherroepelijke, onzichtbare, maar actieve wetten VEREIST absoluut het bestaan van een GROTE WETGEVER!
Bewijs 2
Evolutionisten, genetici, biologen en geleerden op welk gebied dan ook, zijn nooit in staat geweest te demonstreren - en hebben ook niet het geringste bewijs kunnen leveren - dat LEVEN kan voortkomen uit iets dat niet leeft!
...de absolute wet dat het levende alleen uit het levende voortkomt: het niet-levende kan nooit het levende doen ontstaan of er geboorte aan geven, of het voortbrengen.
Het feit alleen dat LEVEN voorkomt vereist een GEVER VAN LEVEN!
Bewijs 3
Uranium, zoals u wellicht zult weten, is radioactief en geeft energie af in de vorm van stralingen. Over een periode van een schijnbaar onbeperkt aantal jaren, ontbindt dit radioactieve materiaal zich langzamerhand tot lood! Er komt tegenwoordig geen nieuw uranium tot stand! Alle uranium moet eens, in het verre verleden, gecreëerd zijn! Als de wetenschap beweert dat uranium in eeuwigheid bestaan heeft, miljarden miljard jaren geleden ook al bestond, dan zou de voorraad uranium nu toch al lang ontbonden zijn tot lood? Uranium houdt vanzelf op te bestaan.
De wetenschap heeft dus aan de hand van de ontdekkingen, gedaan op het gebied van de kernfysica, duidelijk bewezen dat materie niet eeuwig bestaan heeft!Materie moet op een zeker tijdstip TOT BESTAAN GEKOMEN ZIJN! Daar materie juist door zijn aard geen eeuwig verleden heeft gehad, moet het op een zeker punt een begin gehad hebben! De schepping, het bestaan van dingen als zodanig, vereist en vergt absoluut een Schepper! Dat wat gemaakt wordt vergt een maker! Dat wat geproduceerd wordt vereist een producent!
Materie is gemaakt zoals de wetenschap zelf aangetoond heeft - het 'gebeurde' niet zo maar en het heeft géén oneindig verleden! Daarom is het derde bewijs dat de schepping een grote SCHEPPER vereist!
Bewijs 4
Vergelijkende embryologie baseert zich op het feit dat de embryo's van vissen, kikkervisjes en mensen in hun eerste ontwikkelingsfasen erg op elkaar lijken. En dat is ontegenzeglijk waar! Het voegt echter niets toe aan de argumenten van de evolutionisten; integendeel, het geeft juist een STERKER bewijs voor het bestaan van God! De wetenschap wordt uitgedaagd het embryo van een vis tot een kikkervis of tot een mens te laten uitgroeien, of tot iets anders dan een vis van precies hetzelfde soort als de vis waar het eitje van afkomstig was!
Er is een wet die het onmogelijk maakt om uit eencelligen van soort naar soort te evolueren totdat de soort van de mens bereikt wordt. Ook niet van aap naar mens. En dit is ook nooit aangetoond, slechts gesuggereerd. Het kan ook nooit aangetoond worden omdat wetten dit onmogelijk maken.Deze wetten worden gehandhaafd, ondersteund en in werking gehouden! Hoe? Door de Onderhouder - GOD!
Bewijs 5
Kijk om u heen! Wij leven in een buitengewoon gecompliceerde en veelzijdige wereld, waarin alles van elkaar afhankelijk is!
Het is een wereld die getuigt van een GROOT ONTWERP.
U heeft nog nooit een lelijke zonsondergang gezien! U heeft nooit een lelijk berglandschap of zeegezicht waar dan ook op deze aarde gezien, tenzij het door de mens was bezoedeld! Alles is harmonisch.
Het leven, zoals wij het kennen, is geheel afhankelijk van andere levensvormen. Niets leeft of sterft voor zichzelf.
De mens voedt zich met planten, vruchten en bijvoorbeeld zo nu en dan een gebraden kip. De vruchtbomen hebben op hun beurt bestuiving nodig, de kip heeft graan nodig, enz.
De eeuwenoude vraag, "Wat kwam het eerst, de kip of het ei?", is een vraag, die de evolutionist interessant zou moeten vinden. Maar hij vindt het een flauwe vraag. Waarom? Eenvoudig omdat hij die niet kan beantwoorden!
Alleen al het wonder van de dag en nacht of de vleugel van een arend of van een vlieg, de pracht en praal van een zonsondergang, de facetten van een kwartskristal en bovenal het overweldigende meesterstuk van de gehele schepping, de mens, duiden er allemaal op dat voor zo'n ingewikkeld ontwerp, EEN EEUWIGE ONTWERPER MOET BESTAAN!
Bewijs 6
Honderden jaren geleden zond God Zijn profeten naar grote steden als Babylon, Ekron, Asdod, Askelon, Tyrus en Sidon. Deze profeten - eenvoudige mensen die met een boodschap waren gemachtigd - voorzegden het verval, de ondergang en de precieze vorm van het lot dat elk van deze oude steden zou treffen!
En zonder mankeren GEBEURDEN al deze dingen, in elk van die afzonderlijke gevallen, op precies de vooraf bepaalde tijd!
Alleen al het feit dat God in staat is de toekomst te voorspellen en die voorspelingen te doen uitkomen, is een bewijs van Zijn bestaan! Het zesde bewijs is vervulde profetie.
Bewijs 7
Sterke argumenten!!!!!! Volgens mij zit er veel waarheid in verwerkt.Het is het bewijs van verhoord gebed! Maar, aangezien sceptici, atheïsten en twijfelaars nooit hebben gebeden en daarom nooit hebben meegemaakt dat gebeden verhoord worden, blijven zij twijfelen of verwerpen!
Zij denken verhoord gebed te kunnen verklaren als een toevallige samenloop van omstandigheden of als gevolg van "concentratie". Veel mensen schijnen vandaag aan te nemen dat verhoord gebed alléén maar een gave is als een gevolg van "positief denken" of een psychologische aanpassing!
Werkelijk verhoord gebed is een goddelijke, bovennatuurlijke INTERVENTIE - een volledige, WONDERBAARLIJKE tussenkomst en antwoord van de Almachtige God! Het is het gevolg van gehoorzaamheid aan Gods wetten, van vragen naar Zijn wil en dan, in vertrouwen GELOVEN totdat het antwoord komt!
Sterk, als je absoluut wil geloven in de stelling: ik geloof (in God), dus God bestaat....Sterke argumenten!!!!!! Volgens mij zit er veel waarheid in verwerkt.
www.ronduit.nl...Sterke argumenten!!!!!! Volgens mij zit er veel waarheid in verwerkt.
Eigenaardig toch dat er zo weinig reacties zijn op de voordracht van Prof. Hawking.
. In other words, what agency created the universe. And what created that agency. Or perhaps, the universe, or the agency that created it, existed forever, and didn't need to be created. Up to recently, scientists have tended to shy away from such questions, feeling that they belonged to metaphysics or religion, rather than to science. [/quote]The problem of the origin of the universe, is a bit like the old question: Which came first, the chicken, or the egg
Geachte Gast, bovenaan deze pagina staat Wetenschapsforumeen christelijk forum en daar kun je dit soort onzin posten.
Van jullie kant heb ik ook geen sterke argumenten of iets overtuigends gelezen.Geen van de aanhangers van beide gedachtengoeden heeft nmm ook maar enig steekhoudend argument kunnen aandragen waarom hun beweringen juist zijn. Alle argumenten lijken op zeepbellen, die door een fluistering van lucht in vele kleuren uiteen spatten.
Ik heb het ook opgemerkt dat de wetenschappers altijd van een geordend heelal uitgaan, jullie gaan dit toch niet ontkennen?...de schrijvers iedere keer zijn uitgegaan van een geordend heelal, bestuurd door onwrikbare WETTEN
Interessant....Volgens welke WET naderde de ene ster de andere? Volgens welke WET koelde hitte geleidelijk af? Door welke WET heerste er "aantrekkingskracht"? Welke WET was de oorzaak van de "werking der zwaartekracht"?
Dit verklaart dat we niet zomaar uit "het niets" zijn ontstaan....de absolute wet dat het levende alleen uit het levende voortkomt: het niet-levende kan nooit het levende doen ontstaan of er geboorte aan geven, of het voortbrengen.
Vergelijkende embryologie baseert zich op het feit dat de embryo's van vissen, kikkervisjes en mensen in hun eerste ontwikkelingsfasen erg op elkaar lijken. En dat is ontegenzeglijk waar
Het voegt echter niets toe aan de argumenten van de evolutionisten.
Lijkt me het meest logische antwoord.Het kan ook nooit aangetoond worden omdat wetten dit onmogelijk maken.
Bij mijn weten is de kip ei kwestie geen enkel wetenschappelijk probleem in de vooral Westelijke Wereld.Toen ik de eerste zinnen las wist ik dat de rest op niets ging trekken.
"Wat kwam het eerst, de kip of het ei?" Omdat de wetenschappers geen antwoord op kunnen geven, vinden zij het een flauwe vraag. De vragen waarop de wetenschappers geen antwoord op kunnen verzinnen, laten zij over aan de godsdienst. Treurig. Als de wetenschappers hun werk goed hadden gedaan, dan moeten zij ook een antwoord op kunnen geven en als de evolutietheorie klopt dan moet dit een heel makkelijk vraag zijn voor de wetenschappers want het is geen "bovennatuurlijke" vraag.
Met dit punt doel ik in wezen op de manier hoe de Islam met het geloof ogv de Koran omgaat. Bij mijn weten dult de Islam vrijwel geen inhoudelijke vraagstelling over de waarheid van de inhoud van de Koran.Quote:
Koran=op inherente gebieden antiwetenschappelijk
Er staat nergens dat wetenschap verboden is want koran is de bron van informatie.
ik trek m'n woorden inRoland Ronceval schreef:Het is bemoedigend van te merken dat Zwiestein echt dingen leest, vooral als het onzin betreft... Grapje hoor. Inderdaad, ik ben van mening dat het zinloos is van te trachten iemand's argumenten met het roepen van "onzin!" onderuit te halen.
.
Ik heb ook nergens gezegd dat de Koran alleen uit wetenschap bestaat. Er is wetenschap in de Koran om de mensen die het moeilijk hebben om in God te geloven, toch van mening gaan veranderen. De wetenschap in de Koran dient ook als hulpmiddel voor de mensen: THE BIRTH OF A HUMAN BEING, THE MENSTRUAL PERIOD, THE FORMATION OF MILK, MIRACULOUS MIXTURE: MOTHER'S MILK, THE MIRACLE OF HONEY, THE FIG: A FRUIT WHOSE PERFECTION HAS ONLY RECENTLY BEEN REVEALED, PORK AND ITS HARMFUL EFFECTS ON HEALTH, THE OLIVE: A HEALTH-GIVING PLANT,...(bron: http://www.harunyahya.com/miracles_of_the_...e_quran_01.php) Dit staat allemaal in de Koran zodat de mensen er gebruik van kunnen maken.Koran=een ietsepietsie wetenschap
Ik denk niet dat mensen toen en daar niet wisten dat (vruchtbare) vrouwen menstrueerden, dat melk van zoogdieren kwam (alhoewel de koranschrijvers dat blijkbaar niet wisten, want ze hebben het enkel over vee, dat vijgen en olijven goed zijn om van te eten, etc., etc.... THE BIRTH OF A HUMAN BEING, THE MENSTRUAL PERIOD, THE FORMATION OF MILK, MIRACULOUS MIXTURE: MOTHER'S MILK, THE MIRACLE OF HONEY, THE FIG: A FRUIT WHOSE PERFECTION HAS ONLY RECENTLY BEEN REVEALED, PORK AND ITS HARMFUL EFFECTS ON HEALTH, THE OLIVE: A HEALTH-GIVING PLANT,...