jurggen schreef:Welke factor/reden zou er dan wel nodig zijn om die tijd te beinvloeden zodat deze trager,sneller of 'nul'.
jurggen
Einstein met zijn relativiteit heeft daar een aantal trucjes voor. Zodra jij in beweging bent gaat je tijd langzamer dan de mensen die stil staan. Dus zelfs als jij in de auto zit, en een vriend van je zit stil thuis, dan wordt jij minder snel oud dan die vriend. Als jullie dus oorspronkelijk op dezelfde leeftijd zouden 'moeten' overleiden, dan ga jij net iets later. (Fracties van nanosecondes welliswaar, maar toch).
Dus als je fracties van de lichtsnelheid gaat, dan wordt de tijd aanzienlijk trager. (Bijvoorbeeld, als je zo'n 260 000km/s gaat ,dan gaat je tijd ongeveer twee keer zo traag, en zou ik, als ik nu achter mijn pc zit, en jij met die snelheid, twee keer zo snel oud worden).
Je kan ook in de buurt van een zwart gat gaan zitten. Waar de zwaartekracht erg sterk is, daar gaat de tijd ook trager. Op de event horizon (de rand van het zwarte gat) staat de tijd ook stil, en mocht jij daar bijna zijn (en het overleven) dan staat jou tijd bijna stil, en gaat mijn tijd bijna oneindig snel. Dus wat voor jou een seconde lijkt, duurt voor mij bijvoorbeeld 100 000 jaar.
Tijd staat stil, voor jou, als je met de snelheid van hetl licht gaat, of op de event horizon staat van een zwart gat. Wil je dat voor de hele aarde bewerkstelligen, dan moet je de hele aarde, bij een zwart gat zetten, of met de snelheid van het licht laten gaan, maar dat is slecht voor de aarde, en er is niemand waarmee je je klok kan vergelijken.
Tijd voor iedereen in het universum versnellen zal je niet lukken, tijd blijft altijd relatief.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.