AAP33 schreef:Hmmm interessante vraag, al snap ik hem niet. Ik zou eerder vragen Waarom vind de mens zich zo onbelangrijk ?
Hoe kom je erbij dat de mens zich belangrijk vindt? De meeste mensen zien zichzelf als de gewone man, die niks speciaals is. Maar iedereen is speciaal, we zijn meer dan we denken. En als antwoord op mijn eigen vraag: Omdat we zo gevormd worden, we worden continu beinvloedt door de media (dieper de subliminale boodschappen). We zijn groot, je moest eens weten waartoe onze geest (of hoe je het ook wilt noemen) in staat is. Maar nee, men leeft zijn dagelijkse sleur. Men vindt hoogtepunten in films, pretparken en voetbal. Men geeft zijn eigen macht en verantwoordelijkheid weg aan politici....
Het verheven idee dat de mens als soort boven de voedselketen staat mag een bewezen feit zijn. In de natuur is de mens helaas het sterkste soort geworden wat de natuur hier op aarde heeft gecreeerd, daarin zijn we niet onbelangrijk in geworden.
Maar, want er isaltijd een maar. De mens tracht zich zelf veilig te stellen met allerlei gedragsregels, dan plichten, om elkaar zo lang mogelijk in leven te houden, want er hangen namelijk belangen aan ons bestaandsrecht, namelijk: economie. Begrijpelijk en simpel is de reden, want geen enkele soort is in staat een economie op te zetten behalve de mens, althans hier op aarde. Gedragsregels die de overheid tot leven heeft gebracht ondersteund de economische belangen. Daarbij is het belangrijk dat er genoeg werkslaven zijn die de economie op de been houden. De overheid, zoals jij reeds noemde gaat nog verder, namelijk: wetgevingen voor de veiligheid van ons soort. Een nobel streven als je bedenkt dat persoon a niet wordt gedood of vermoord door persoon b. En toch is dit een onnatuurlijk proces dat in strijd is met de geldende natuurwetten, waarbij zwakke soortgenoten plaats dienen te maken voor de sterkste in ons midden. Maar er zit een addertje onder het gras, namelijk: ons geheugen. Ons geheugen heeft ons helaas gevormd in een soort dat te ver is doorgeschoten met de over bescherming van ons soort.
Een ander gegeven is, dat het niet straffeloos mag blijven dat persoon a het leven laat door toedoen door persoon b. Essentieel is namelijk het verdriet en lijden van de naaste leden en bekende van persoon a. De roep tot vervolging van persoon b is dan ook onvermijdelijk.
De overheid wordt door de meerderheid gedwongen om passende maatregelen te nemen om het ons soort te beschermen tegen een vroegtijdige dood van hetzelfde soort. Dit gebeurt tevens ook op internationaal nivo, de rechten van de mens.
De meerheid bestaat uit kleine groepen uit alle lagen van de bevolking die elk een eigen belang hebben. Zo heb je een groep die tegen drank is, of een groep tegen het roken. U kent dat wel , al die verboden.
De meerherheid is slachtoffer van de meerderheid, als u snapt wat ik hiermee wil zeggen?