ErwinK
Artikelen: 0

Donkere plekken in Nederland?

Hey allemaal,

Ik heb even een vraag en wel de volgende: Zijn er nog echt donkere plekken in Nederland te vinden? Ik woon zelf in een middelgroot stadje van 60,000 inwoners en ik kan je vertellen dat dat al veel lichtvervuiling oplevert. Wel woon ik in Drenthe, dus ik zit dicht bij het platteland, maar wordt het zelfs daar ooit donker genoeg om de Melkweg ook maar een beetje te kunnen zien? Heeft iemand nog tips wat donkere plekken betreft?

PS. Ik ben me er van bewust dat de Waddeneilanden waarschijnlijk de minste lichtvervuiling hebben, maar dat is geen optie voor mij =)

Erwin
Betelgeuze

Re: Donkere plekken in Nederland?

zoek ff op deze kaart http://www.clocktower.demon.co.uk/stockgro...arthlighths.jpg

... euh ;) ... hmmm :shock:
(d )² = (1-2Gm/r)dt² - (r/(r-2Gm)dr² - r²d ²-r²sin ² d ²
ErwinK

Dat is een mooie kaart, maar het wordt een beetje lastig om daar donkere plekken in Nederland mee te vinden, denk je ook niet? :wink:
Wouter_Masselink

veluwe? biesbos? ander groot natuurgebied?
"Meep meep meep." Beaker
Ilona

Midden in de duinen op Terschelling!
StrangeQuark

Ik zou juist mensen aanraden om naar Drenthe te gaan. Maar misschien kan je richting Duitsland rijden, daar wordt het steeds donkerder. Tegen de grens aan bedoel ik, als je verder gaat, wordt het weer ruhr gebied.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
woodstock

Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)
StrangeQuark

Dat zeg ik Drenthe. Wat een briljante site is dit. Normaal reageer ik niet zinloos, maar dit is wel heel erg fijn.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Terug naar “Sterrenkijken”