Tim-M- schreef: ↑do 05 apr 2012, 00:36
Welke voorkennis wat betreft wiskunde en chemie is er vereist voor "Chemical principles" van Zumdahl?
Beide vereisen niet erg veel voorkennis, het boek begint ook héél simpel met o.a.: wat is een molecule, wat is een ion, wat is een mol, enz. Ik ben afkomstig van België waar ik op de middelbare school wetenschappen-wiskunde volgende, dit komt overeen met een vwo opleiding in Nederland denk ik. Ik meen me niet te herinneren veel problemen te hebben gehad met de chemische wiskunde, als je kan afleiden zit je goed denk ik.
Verder bevat het boek achteraan een appendix met daarin uitleg en voorbeelden over hoe je vierkantsvergelijkingen, vierkantswortels, logaritmen, e.d. kan oplossen.
Hier kan je even door de inhoud bladeren en een paar ander pagina's bekijken.
Als je twijfelt tussen een aantal boeken kan ik je ook altijd aanraden om eens naar een Wetenschappelijke boekhandel te gaan. De grote (bekende) boeken liggen daar allemaal en dan kan je eens rustig bladeren en vergelijken.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill