Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
dimpie
Artikelen: 0

Re: Niburu (planeet X)

Beste allemaal,

Ik heb met veel plezier jullie artikelen gelezen maar ik denk dat als je dit onderwerp echt interessant vind, je volgens mij een beetje goed moet gaan rondneuzen op internet. Dit is mijn conclusie (voor de liefhebbers):

De korte theorie die ik heb gehoord over Niburu:

(en ik was verbazend overtuigd!)

Niburu is een "bruine dwerg". Een ster die nèt geen ster is omdat hij te klein is voor kernfusie die je nodig hebt om een "ster" (zon) te mogen heten. Hij is dus ook veel kouder en zo groot als een grote planeet dus heel moeilijk te vinden! Een bruine dwerg leeft het langste van alle sterren en we hebben er nergens in het heelal een uit zien gaan. In ons heelal is een "dubbelster", de naam zegt al wat het is, een veel voorkomend iets. Een dubbelster kan ook een bruine dwergen en een gewone zijn en ze hoeven niet perse een gelijke beweging om elkaar te maken (zoals het zonnestelsel). Niburu is de dubbel 'dwerg' ster van onze zon en maakt een parabolisch elliptische baan (klinkt ingewikkeld; zoek maar op wikkipedia) om onze zon (sola heet ze). Eens in de zoveel duizend jaar komt ze in het zonnestelsel langs onze zon en vertrekt weer.

Dat zou wetenschappelijk kunnen kloppen...

Ook in de geschiedenis (ga ik even niet verder op in) is vermelding van perioden op aarde die in verband gebracht kunnen worden met het bovenstaande. Zelfs Atlantis zou door dit fenomeen ten onder zijn gegaan. Stel je voor dat een mega-planeet zo even langs raast. Dat doet wel wat met onze aarde!

Als je verder leest zijn er wetenschappelijke verklaringen GOEDE tegenhangers zoals de vulkaan-uitbarsting die de Minoïsche cultuur heeft uitgevaagd. Zelfde periode als Atlantis ten onder gegaan zou zijn. Ook hebben wetenschappers van NASA onderzocht of planeet-x mogelijk zou kunnen zijn en ze zeggen van niet. "Een dergelijke baan zou na verloop van tijd een regelmatige worden, net als alle andere planeten. Daar heeft het voldoende tijd voor gehad tijdens en na het ontstaan van het zonnestelsel.".

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, beide kanten op. Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig want er is sprake dat er in 2012 wat staat te gebeuren maar is dat ook niet gewoon een broodje aap?..

Als jullie meer feitjes willen weten moet je het zeggen en dan houd ik je op de hoogte op dit forum.
Ger

Ik vind het niet echt feitjes, eerder verzinsels. Het lijkt me ook sterk, want als het echt een "bruine dwerg" zou zijn zoals jij zegt, dan hadden we die al lang ontdekt, al was het maar door zwaartekrachtverschijnselen. Je maakt mij niet wijs dat we wel planeten die veel lichter zijn en lichtjaren verderop staan kunnen ontdekken, maar zo'n loebas in ons eigen zonnestelsel niet? Mag je me dat toch eens uitleggen.

Om over Atlantis en de tientallen mythes daarover nog maar te zwijgen. Laat ze eerst maar eens aantonen dat Atlantis bestaan heeft, daarna kan je pas beginnen aan hoe het ten onder gegaan is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
dimpie

Je hebt helemaal gelijk.

Dat is ook mijn standpunt maar toch wil ik goed onderzoeken of een bruine dwerg 'feitelijk' niet mogelijk is. En Atlantis was juist bedoeld als sarcastisch maatje van Niburu.

Ik ben wetenschappelijk aangelegd maar ik ga dan ook tot het gaatje en wetenschappers hebben nog niet bewezen dat het niet mogelijk is. Het gaat mij dan ook alleen om die bruine dwerg maar je zal wel gelijk hebben. Het blijft een zeer kleine mogelijkheid (daarnaast zijn dit soort broodjes aap fun).
alexnieuwsbreker

-- EDIT: nieuw topic samengevoegd met ouder topic over zelfde onderwerp --

Hallo ik ben Alex van de nieuwssite nieuwsbreker,er komen steeds meer bronnen wereldwijd die bewijs leveren over planeet x/Niburu dit kan geen grap meer zijn.Amateur astronomen hebben 2au hier vandaan een heavy mass object gespot op infarood,mij is verteld jaren terug dat hij alleen zichtbaar zou zijn via infarood.Hoe zit het met de Russen die bevstigen dat de dwergster in 2012 ariveerd zie journaal uitzending: en wat dacht u hiervan **modknip** en zo kan ik uren doorgaan met bewijs.Mijn vraag ik heb geen vestand van astronomie maar wel van nieuws,1 bron is geen bewijs 2 bronnen ook niet maar honderden of zelfs duizenden bronnen wereldwijd die dit bevestigen maakt een zaak,wat weten jullie als experts over deze kwestie?
Jan van de Velde
Moderator

alexnieuwsbreker schreef: ma 09 apr 2012, 12:42
Mijn vraag ik heb geen vestand van astronomie maar wel van nieuws,1 bron is geen bewijs 2 bronnen ook niet maar honderden of zelfs duizenden bronnen wereldwijd die dit bevestigen maakt een zaak,wat weten jullie als experts over deze kwestie?
Als je verstand van nieuws hebt dat weet je ook dat één fout persbericht binnen een aantal uren honderden keren, inclusief fout, overal op internet en in "kranten" zal staan. En dat internet een ideaal medium is om hoaxes te verspreiden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
alexnieuwsbreker

Jan heb jij ook maar 1 moment de tijd genomen om dit te onderzoeken,hier meer bewijs

**modknip**

en wat heb je op dit artikel te zeggen Jan? **modknip**
alexnieuwsbreker

Hier voor de lezers de coordinaten kun je invoeren dan zie je Niburu in Stellarium. **modknip** 1.46 au hij komt steeds dichterbij.
Jan van de Velde
Moderator

Jan heb jij ook maar 1 moment de tijd genomen om dit te onderzoeken,
Als jij een moment genomen had om niburu hier op het forum in de zoekfunctie in te tikken had je deze vraag niet hoeven stellen.

Als Niburu zich werkelijk op 1,46 AU bevindt hoeven we het ook niet meer op Stellarium te gaan zoeken, want dan moet het zo zoetjes aan met elke amateurtelescoop prima zichtbaar zijn, met het blote oog zelfs, afhankelijk van welke afmeting je aan Niburu wil toedichten (In de verhalen veelal 4 x zo groot als de aarde). Mars is het grootste deel van de tijd verder bij ons vandaan.

Zie ook: http://en.wikipedia....tific_criticism
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”