Iedereen ermee eens? Vergelijk maar met het idee dat hier tot verwarring leidde: http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=11191Een staticticus passeerde de bagagecontrole op de luchthaven en men vond een bom in zijn koffertje. Nadat hij vertelde dat hij niet de intentie had om deze bom te laten ontploffen vroeg men hem waarom hij de bom dan bijhad, waarop hij antwoordde : "Wel, de kans op een bom in een vliegtuig is één op tienduizend en de kans op twee bommen in een vliegtuig is slechts één op tien miljoen, dus zo zijn we veel veiliger..."
Snappie. Je hebt natuurlijk gelijk. Ook wat betreft die 100 miljoen, maar ok, het ging hier effe om de mop.Math schreef:...maar voor hem gezien (hij weet 100% zeker dat hij een bom in het vliegtuig zou hebben) is de kans gewoon 1 op de 10.000. Niet veiliger dus...
Snappie?
Haha, die kende ik al. Hij is wel goed, maar klopt eigelijk niet he, en we zitten nu eenmaal op een wetenschapsforum:Wouter_Masselink schreef:Proof that girls are evill
First we state that girls require time and money:
Girls= Time x Money
And as we all know 'Time is money
Time= Money
Therefore:
Girls= Money x Money= (Money)2
And because 'money is the root of all evill'
Money= (evil)
Therefore:
Girls= (evil)2
amd we are forced to conclude that:
Girls= Evil
Zeg me als ik het mis heb, maar het is dan dus alleen veiliger voor de medereizigers als bij de 1 op de 10.000 mensen die een bom bij zich hebben ook de mensen zijn inbegrepen die een bom voor hun eigen veiligheid meenemen .Echter, voor de medereizigers gezien geldt wél dat de kans 1 op de 10.0002 is. Wel veiliger dus.
meer nog: we vergeten de negatieve wortelLensos schreef:Haha, die kende ik al. Hij is wel goed, maar klopt eigelijk niet he, en we zitten nu eenmaal op een wetenschapsforum:Wouter_Masselink schreef:Proof that girls are evill
First we state that girls require time and money:
Girls= Time x Money
And as we all know 'Time is money
Time= Money
Therefore:
Girls= Money x Money= (Money)2
And because 'money is the root of all evill'
Money= (evil)
Therefore:
Girls= (evil)2
amd we are forced to conclude that:
Girls= Evil
Girls require time and money:
Girls = Time + Money
Ja en dan komt het dus niet meer uit eh
/edit: Tenzij we natuurlijk de Booleaanse toer op gaan, maar dan is het
Time . Money ipv Time x Money
Wat als je nu wel binair kunt tellen maar niet (binair) kunt rekenen.Math schreef:Klopt, voor de mensen die dat nog niet doorhadden...
Vandaar ook dat ik zei: "die met drie mensen is voor een grotere groep te begrijpen".
Hoewel ze in essentie natuurlijk wel verschillen:
10 -> precies 2 zoals je ook verwacht, de clue ligt 'm in het begrijpen van die binaire schrijfwijze.
3 -> de clue is vooral dat het iemand vertelt die zelf niet kan tellen en daarom 3 zegt.
Eh... Weer een poging om het niveau te doen kantelen?01mercy schreef:Wat als je nu wel binair kunt tellen maar niet (binair) kunt rekenen.Math schreef:Klopt, voor de mensen die dat nog niet doorhadden...
Vandaar ook dat ik zei: "die met drie mensen is voor een grotere groep te begrijpen".
Hoewel ze in essentie natuurlijk wel verschillen:
10 -> precies 2 zoals je ook verwacht, de clue ligt 'm in het begrijpen van die binaire schrijfwijze.
3 -> de clue is vooral dat het iemand vertelt die zelf niet kan tellen en daarom 3 zegt.
(Heb je dan gewoon een afwijking? Of gaat de 3 dan toch op...)