Moderator: physicalattraction
slordig is het niet, het is inderdaad, als het zo is als jij zegt, gewoon fout.Anonymous schreef:.
Verder vind ik het een beetje slordig om gebruik te maken van E = mc^2 omdat deze formule alleen geldt voor een stilstaand deeltje en dus niet voor fotonen. het is beter om gebruikt te maken van E^2 = (pc)^2 + (mc^2)^2 waarbij p de impuls is.
Tenzij je een nieuwe definitie kan geven voor 'constante'Antoon schreef:Dat kan dan met de reflecterende fotonen alleen maar de frequentie afnemen denk ik dan
Want de constante van plank lijkt me geen optie op kleiner te maken.
de vraag is. als het schip gaat bewegen haalt het zijn energe dus uit de fotonen.De fotonen botsen op de zeilen en worden weerkaatst. Bij de botsing en de weerkaatsing brengen fotonen energie over op de zeilen, waardoor het ruimteschip gaat bewegen.
Revelation schreef:Volgens mij is radiation pressure een verkeerde naam. Als je het artikel leest, lijkt het meer op absorbering van straling door het elektron.
Dit kan ook niet; kijk naar de illustratie en je ziet duidelijk dat het foton na de botsing nog steeds bestaat, en niet is geabsorbeerd door het elektron, alleen van richting is veranderd.
Omdat je niet mag stellen dat het dezelfde foton is, die van richting verandert, zeg ik voor het gemak dat er een nieuw foton ontstaat. De truc is dat bij deze 'botsing' wel degelijk energie wordt overgedragen. Het uitgaande foton heeft dus ook minder energie en het elektron heeft wat ervan overgenomen.
Als dat zo zou zijn....Wat zou er dan uiteindelijk met elk atoom gebeuren....Waneer deze steeds meer energie zou opslaan.de vraag is. als het schip gaat bewegen haalt het zijn energe dus uit de fotonen.Anonymous schreef:De fotonen botsen op de zeilen en worden weerkaatst. Bij de botsing en de weerkaatsing brengen fotonen energie over op de zeilen, waardoor het ruimteschip gaat bewegen.
dus dan moeten de fotonen aan energie verliezen. nu vragen wij ons af, neemt de frequentie dan af ofzo?(bij de reflecterende fotonen)
ZVdP schreef:Revelation schreef:
Omdat je niet mag stellen dat het dezelfde foton is, die van richting verandert, zeg ik voor het gemak dat er een nieuw foton ontstaat. De truc is dat bij deze 'botsing' wel degelijk energie wordt overgedragen. Het uitgaande foton heeft dus ook minder energie en het elektron heeft wat ervan overgenomen.
Dan vraag ik mij af; waarom staat het vrije elektron, na energie van het foton overgenomen te hebben, weer energie af in de vorm van een minder energetisch foton? Ik kan geen reden bedenken Kan u er mij één geven?