In physics I trust schreef: ↑di 05 jun 2012, 09:35
@ Drieske: nu wil ik het ook weten: volgt toch uit de reststelling voor de Euclidische deling?
Nee dat is niet zo dacht ik.
Het geheel berust op de hoofdstelling van de algebra.
In physics I trust schreef: ↑di 05 jun 2012, 09:35
@ Drieske: nu wil ik het ook weten: volgt toch uit de reststelling voor de Euclidische deling?
Nee, echt niet. Wat jij zegt gaat over iets anders. Hier gaat het erover dat àls een nulpunt geheel is, dit dan een deler van de constante moet zijn. Dat kun je bewijzen via mijn "hint", ofwel zeer zeker wel zoals IPIT voorstelde.tempelier schreef: ↑di 05 jun 2012, 21:35
Nee dat is niet zo dacht ik.
Het geheel berust op de hoofdstelling van de algebra.
Dat bewijs van die deler loopt volgens mij wel degelijk over de hoofdstelling.Drieske schreef: ↑di 05 jun 2012, 21:44
Nee, echt niet. Wat jij zegt gaat over iets anders. Hier gaat het erover dat àls een nulpunt geheel is, dit dan een deler van de constante moet zijn. Dat kun je bewijzen via mijn "hint", ofwel zeer zeker wel zoals IPIT voorstelde.
@Safe: misschien kun je meteen gewoon aangeven wat je niet vlot genoeg vindt aan de reeds voorgestelde weg?
Drieske schreef: ↑di 05 jun 2012, 21:51
Ja, zo kun je bezig blijven hè. Als jij steeds wilt verwijzen naar de basis die je gebruikt, doe je maar . Maar ik noem het beestje liever bij zijn naam. Als je een Euclidische deling gebruikt, wetende dat die goed werkt, dan gebruik je die deling en niet iets anders.