Over een paar miljard jaar is geschat dat de zon uitgebrand zou zijn.
Hoelang zouden we ongeveer kunnen doorleven met de huidige technology? en hoe zou je de wereld met een alternatieve manier kunnen belichten?
Moderator: physicalattraction
Minimaal zo'n 4 lichtjaar verderop dus...
Elmo, eenvoudiger is het zeker, maar het is en blijft broddelwerk. Heb je al die moeite gedaan om een mooie Dysonschil te bouwen en is het feest al voorbij. Overigens denk ik ook dat het een helse klus is om een structuur met de grootte van een Dysonbol in een stabiele omloop te krijgen (immers we hebben het hier over belachelijk grote materiaalspanningen).Mij lijkt het bouwen van een Dyson-bol om de zon nog eenvoudiger dan dit "aftappen van gas"...
Dat is toch ook de bedoeling dacht ik? Cycloon bedoelt met naar Jupiter reizen dat het bericht van StrangeQuark zegt dat ze de materialen die nodig zijn om de Dyson-bol te bouwen uit Jupiter willen vergarenWaarom zou je een Dyson-bol om Jupiter willen bouwen? Traditioneel bouwt men zoiets rond een ster...
The material for building the sphere, Dyson suggested, could come from disassembling the planet Jupiter and utilizing the minerals and metals from its deep interior
Waarom zou je een Dyson-bol om Jupiter willen bouwen? Traditioneel bouwt men zoiets rond een ster...