Tuurlijk zou dat positief zijn! Organen van je eigen, waardoor je geen immunologische reactie dertegen gaat in gang zetten. T zou erg veel mensen helpen... Al vraag ik mij wel af of dat ook nog geldt als je met stamcellen gaat werken. K weet dat T-cellen hun arsenaal van genetische info reeds in stamcellen verkregen hebben, maar voor het maken van deze antistoffen, gebeurt er ook nog een herschikking op DNAniveau in de thymus... Ma ja, aangezien er daar een negatieve selectie gebeurt tegen T-cellen die lichaamseigen stoffen herkent en het orgaan genetisch niet zal verschillen van het oorspronkelijke, zal dit wel geen probleem vormen zeker??????
Anyway: reacties als "en het klonen van mensen dan?" snap ik ni zo goed. Dat gebeurt nu al en ik ben der tegen, maar een eventuele verdere evolutie in het klonen van organen zal mss al tegengaan dat volledige menselijke klonen gaan worden ingezet voor het bekomen van deze organen en het zou er dus net een positieve invloed op kunnen hebben.
Enig nadeel dat ik zie: het gaat zeker in het begin weer zo zijn van: "je krijgt, als je genoeg geld op tafel kan leggen" Op zich een erg slechte instelling, maar dan redeneer ik weer van "Ok, maar dan zijn der toch al een paar geholpen"
K vind het een zeer nobel onderzoeksdomein en ik hoop dat ze snel iets vinden
It's been said that everything in the universe is fundamentally composed of energy.Since energy cannot be created or destroyed,some speculate that living beings never truly die.Their life energy is simply returned to the universe in its simplest form.