Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ik dacht dat het wel degelijk een einde had, en dat oneindigheid van het universum vroeger door gelovige werd aangenomen (Einstein dacht het eerst zelf ook, maar trok het later weer in)want het universum is toch oneindig?
Nee, dat lijkt me niet.Zowiezo vind ik het wel vreemd dat men het aantal atomen in het universum heeft berekend, want het universum is toch oneindig?
Dat ook weer niet, volgens mij heeft het universum een eindige grootte, maar niet letterlijk een "einde" als in een rand of grens.Ik dacht dat het wel degelijk een einde had,
Ja maar dat is geen antwoord op m'n vraag. Hoe zijn ze nou aan die 10^87 gekomen? Daar moet toch een berekening voor nodig zijn geweest. Hoe gaat die berekening precies? Zowiezo vind ik het wel vreemd dat men het aantal atomen in het universum heeft berekend, want het universum is toch oneindig? Dan moet je toch van een aantal veronderstellingen uit zijn gegaan, anders kun je toch nooit het aantal atomen berekenen?
Einstein trok alleen zijn idee in dat het heelal statisch moest zijn.Antoon schreef: ↑ma 28 nov 2005, 00:02
Ik dacht dat het wel degelijk een einde had, en dat oneindigheid van het universum vroeger door gelovige werd aangenomen (Einstein dacht het eerst zelf ook, maar trok het later weer in)