Ik ben nieuw op dit topic en zit me heerlijk te verbazen. Toch is dat niet leuk en niet de bedoeling van een forum en daarom toch één opmerking en wel aan de hand van 'bericht #30' en wel op de volgende zinsnede:
'Het is allerminst duidelijk of de uitdijing van het heelal daadwerkelijk bestaat, omdat we ze alleen nog
maar via roodverschuiving gemeten hebben. We zouden dus best een andere verklaring voor deze
roodverschuiving kunnen vinden die de inflatietheorie onderuit haalt.'
Ik wil nog eens in herinnering roepen dat Hubble (1925) aan sterrenstelsels in onze omgeving heeft gemeten dat ze bijna allemaal een roodverschuiving te zien gaven. Dit, gekoppeld aan Doppler, deed hem besluiten tot 'verwijdering'.
Door van die sterrenstelsels op conventionele manier de afstanden te meten en die te linken' aan de gemeten roodverschuiving, ontdekte hij aansluitend (1929) dat de gemeten roodverschuiving recht evenredig was met de gemeten afstanden. Dit deed hem concluderen tot 'met de afstand evenredige uitdijing'.
Maar om nu dus te stellen: Het is allerminst duidelijk of de uitdijing van het heelal daadwerkelijk bestaat, omdat we ze alleen nog maar via roodverschuiving gemeten hebben, is erg krap door de bocht, zoniet totaal onterecht.
Kleine verbuigingen van waarheden scheppen vaak (en zeker in de natuurkunde) geweldige 'misvormingen'.
Verder denk ik wèl dat de inflatietheorie onderuitgehaald gaat worden maar dat is dan om redenen die er in feite aan vooraf gaan. Kortom, de fout is van oudere datum.