Moderators: Michel Uphoff, jkien
Probeer voor de grap maar eens uit te rekenen met welke snelheid zo'n ruimte schip dan moet gaan, en in welk soort baan (de afstand tot de aarde) zo'n ruimteschip dan zou moeten reizen, maar het lijkt me een astronomisch grote baan, veel groter dan de omvang van het zonnestelsel.TaraS schreef: ↑do 21 jun 2012, 17:40
Ik heb ergens gelezen (volgens mij in een kinderboek van Stephen Hawking) dat je in theorie een ruimteschip zou kunnen bouwen dat zo snel om de aarde heen gaat, dat de tijd aan boord van het schip sneller gaat dan de tijd op Aarde. De mensen op het schip reizen dus 'vooruit in de tijd'.
In dat boek stond ook dat het echter niet mogelijk is om 'terug in de tijd' te reizen.
En varkens kunnen vliegen. Mits zij geboren zijn met vleugels.Arnaud A. Jasperse schreef: ↑di 31 jul 2012, 15:57
En er kunnen wel degelijk deeltjes met een rustmassa sneller als het licht, mits zij gecreeerd worden met een snelheid sneller dan het licht.
De uitdijing van het heelal heeft niets te maken met de eigenbeweging van materie, er gaat nog steeds niets sneller dan het licht.Arnaud A. Jasperse schreef: ↑di 31 jul 2012, 15:57
Uhm... paar uitzonderingetjes:
Het heelal dijdt sneller uit dan het licht.
Je kan trachten een onmogelijkheid op te lossen door er een tweede onmogelijkheid mee te verweven, maar onmogelijk blijft het.Arnaud A. Jasperse schreef: ↑di 31 jul 2012, 15:57
En er kunnen wel degelijk deeltjes met een rustmassa sneller als het licht, mits zij gecreeerd worden met een snelheid sneller dan het licht.