Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Onwetend
Artikelen: 0

Re: Bewijsvoering met aanname - correctheid

@Bartjes: Weet jij misschien ergens waar ik zo'n poging daartoe zou kunnen vinden (en dan niet meetkundig maar algebraisch)? een poging tot een simpele lijst van stellingen, en welke andere stellingen er gebruikt zijn bij het bewijzen van die stelling? Als het een boek is investeer ik daar graag een paar tientjes in, want dat vereenvoudigt een hoop werk en discussie, plus ik voel me al thuis in die manier van redeneren.
Bartjes

Onwetend schreef: za 04 aug 2012, 20:01
@Bartjes: Weet jij misschien ergens waar ik zo'n poging daartoe zou kunnen vinden (en dan niet meetkundig maar algebraisch)? een poging tot een simpele lijst van stellingen, en welke andere stellingen er gebruikt zijn bij het bewijzen van die stelling? Als het een boek is investeer ik daar graag een paar tientjes in, want dat vereenvoudigt een hoop werk en discussie, plus ik voel me al thuis in die manier van redeneren.
Lees eerst dit eens:

http://wjsn.home.xs4all.nl/tekst/algebra.htm
Drieske

Deze hele discussie is een beetje vreemd aan het worden. Je kunt zaken triviaal vinden of niet, maar ik kan je zeggen, Evilbro, dat je zaken niet te rap als triviaal moet bestempelen in een bewijs.

Maar wat misschien nog jammerder is dan de discussie over wat wel of niet triviaal is in jouw bewijs. Maar, om wijze woorden te herhalen en omdat ik het niet beter kan zeggen:
Marko schreef: za 04 aug 2012, 17:23
..//.., maar dat is niet waar dit topic over ging.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Terug naar “Wiskunde”