Huidige kosmologische modellen vertellen ons dat er oneindig veel universa zijn, tevens gebeurt alles wat er kan, zal en is gebeurd, en is bovendien niets met 100% zekerheid vast te stellen. Uit deze informatie concludeer ik dat elk moment - tijd - daadwerkelijk een ander universum is. Ons bewustzijn 'reist' hiermee door bijna oneindig veel verschillende universa, maar gebaseerd op je keuzes (en die van anderen) en de observatie, die de golf-toestand van materie tenietdoet, vormt zich er een soort van 'levenslijn', zich wevend door een zee van mogelijke 'momenten' of paden..
Ik dacht hier laatst weer over; nadat ik, toen ik 12 was en dit inzicht ooit kreeg. (Volgens mij na het lezen over het bestaan van parallelle universa)
Wat denken jullie hiervan? Is het te bewijzen? Is het te weerleggen?------is dit een aannemelijk idee of slaat het nergens op? Kan het de juiste manier zijn om te kijken naar het leven, in ieder geval een nieuwe manier? Het leven werkt toch ook zo? de keuzes van anderen en van jezelf en je gedachten, kennis, vormen de realiteit.