Cura
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Wat wilde je precies overbrengen met deze postkeuze 317070? Ik heb namelijk het hele nummer afgeluisterd op zoek naar de climax...maar helaas nog niet gevonden! ;)

Hier de wat 'echtere' muziek, met een vollere zangeres (wat een thema is waar vaak ten onrechte een hoop ophef over wordt gemaakt, zo vind ik die vieze nepnagels een groter issue :P ) :

Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)
Onwetend

Geweldig nummer! ik heb hem lange tijd wel gekend maar niet de naam geweten, totdat die laatst in een recalme van Dior kwam.

"]

echt een unieke toevoeging aan muziekwereld. ik kan niet anders zeggen.
317070

Wat wilde je precies overbrengen met deze postkeuze 317070? Ik heb namelijk het hele nummer afgeluisterd op zoek naar de climax...maar helaas nog niet gevonden! ;)
Ik vind het een erg interessant stukje muziek en ik dacht dat dat het doel was van dit topic. :) Andere mensen porren om iets nieuws te ontdekken?

Van Ditto vind ik dit verreweg het beste nummer. De titel is een beetje een motto van mij geworden. En hier toont ze dat ze echt de ballen heeft om het geloofwaardig te maken:

In de categorie "interessante muziek" kan ik nog veel meegeven als er mensen geïnteresseerd zijn:

Interessante improvisatie (bijvoorbeeld vanaf 15:50)

What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
317070

Interessante one-man-band

-Alanis Morisette-
Cura

317070 schreef: do 16 aug 2012, 02:42
Van Ditto vind ik dit verreweg het beste nummer. De titel is een beetje een motto van mij geworden. En hier toont ze dat ze echt de ballen heeft om het geloofwaardig te maken:

Damn, dat is vals 'gezongen'... :shock: (Of nuja, wellicht komt het wel omdat ze geheel buiten adem is na haar ik-gooi-fruit-uit-mijn-bh-actie...)

Je laatste toevoeging is wel weer knap in elkaar gezet, soms zie je straatmuzikanten ook een dergelijke poging doen. Zouden ze van te voren al een programmaatje hebben bedacht, hebben geoefend en na tig keer oefenen een keer opnemen, of is dit pure improvisatie?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)
Typhoner

anusthesist schreef: wo 15 aug 2012, 18:54
Dit is met afstand de grootste troep die ik ooit heb gehoord. Die vent doet het niet eens synchroon met het geluid.
Het is eigenlijk wat het omgekeerde van wat je zou verwachten: bewegingen worden geregistreerd en omgezet in geluid. Dat is wat Godfried-Willem Raes wel doet: een onwaarschijnlijk interessante man die onderzoek doet naar o.a. muziekrobots. Wat betreft het "dirigeren" door geluid, zie rond 4:40 in onderstaand filmpje (maar de rest is ook de moeite):

en nog wat

This is weird as hell. I approve.
Mako

Los van 'vreemde' muziek, hier ook 'grappige' muziek:

Wie de film 'The Dictator' zag krijgt vast herinneringen.

Als je dit nu Aladeen of Aladeen vindt, laat ik voor jullie :mrgreen:
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-
Typhoner

ja, dat was echt een afgrijselijk Aladeene film ;)
anusthesist

317070 schreef: do 16 aug 2012, 02:42

=D> Geweldig!

De nieuwe van John Frusciante gaat ook wicked worden :D (wat naar mijn maatstaven nog wel onder de noemer muziek valt i.t.t. het werk van Godfried. Had je niet even een disclaimer kunnen plaatsen dat je die gast ook helemaal naakt ziet? :lol: )
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
317070

Je laatste toevoeging is wel weer knap in elkaar gezet, soms zie je straatmuzikanten ook een dergelijke poging doen. Zouden ze van te voren al een programmaatje hebben bedacht, hebben geoefend en na tig keer oefenen een keer opnemen, of is dit pure improvisatie?
Wel, dat ding van Beardyman is duidelijk zuivere improvisatie. Die vraagt gewoon zijn publiek om een onderwerp en een genre en maakt live zijn nummer, lyrics en al. :D MC Xander is volgens mij wel vooraf geoefend. Zoiets bedenk je niet on the spot zonder fouten te maken.

-Alanis Morisette-
Cura

Het origineel heeft een erg lange intro, de radio edit is wel vol te houden :P

Voor de liefhebbers, het origineel, vanaf 1:03 komt er wat meer schot in de zaak :mrgreen: :

Verborgen inhoud
anusthesist

Ik begin steeds enthousiaster te worden over het jaar 2012 als muziekjaar. De dubbel-CD van Baroness is het zoveelste meesterwerk van dit jaar.

That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Typhoner

elk jaar heeft zo zijn pareltjes, maar dit jaar is ook Burial weer op dreef. De EP 'Kindred' is uitstekend, veel betere manieren om €3 uit te geven ken ik niet

Kravitz

Pectus schreef: vr 17 aug 2012, 19:25
Het origineel heeft een erg lange intro, de radio edit is wel vol te houden :P

Ik vind het geniaal! Na één keer luisteren was ik verkocht. Zo simpel en het blijft nog in je hoofd hangen ook =D> .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill
Cura

Kravitz schreef: za 18 aug 2012, 10:44
Ik vind het geniaal! Na één keer luisteren was ik verkocht. Zo simpel en het blijft nog in je hoofd hangen ook =D> .

Ja, ik neurie het nu ook al twee dagen door... ;)

Terug naar “Sciencetalk café”