Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Keesy
Artikelen: 0

Waaruit bestaat uiteindelijk alles (en dus ook tijd-ruimte)?

Ik zit net op de middelbare (even ter uitleg over mijn kenis) en ik heb net de 1e achter de rug, Ik loop enkel een beetje voor in natuurkunde, kwantum meganica in baby schoenen, en ben dus geen student of wat dan ook.

Maar ik vroeg me af of de kroming van de tijd-ruimte kwam door massa (of deeltjes) of dat de kromming de de massa (of deeltjes) liet ontstaan. Ik kwam hierop omdat het me logisch lijkt dat er een soortvan "beginstof" of energie of wat dan ook zou bestaan, waaruit het heelal en alles zou moeten bestaan. En ik dacht, als het heelal zelf zou gewoon de "beginstof" zou zijn en door de "richting" van de "kroming" de soort energie en/of de zwaartekracht of massa zou maken, en daarbij het middelpunt het volume, en aande hand hiervan complexe structuren kunnen ontstaan...

Maar dit is even voor de duidelijkheid geen theorie maar iets wat ik me afvraag.. Het zouden netzogoed "trillingen" kunnen zijn waardoor volume ontstaat, maar ik ben geen pro dus ik ga hier niet te veel op door... Maar kan iemand mischien uitlegen of dit klopt, of ongeveer, wat er fout is, en wat goed, of dat het helemaal niet klopt, en hoe het dan wel zit. (ik zoek dingen wel op als ik die niet begrijp, van wat je zegt)
Jan van de Velde
Moderator

Re: Waaruit bestaat uiteindelijk alles (en dus ook tijd-ruimte)?

Opmerking moderator

Deze discussievraag past beter in het gewone natuurkundeforum en is daarheen verplaatst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
mathfreak
Pluimdrager

Re: Waaruit bestaat uiteindelijk alles (en dus ook tijd-ruimte)?

Keesy schreef: wo 22 aug 2012, 15:42
Maar ik vroeg me af of de kroming van de tijd-ruimte kwam door massa (of deeltjes) of dat de kromming de de massa (of deeltjes) liet ontstaan.
Het eerste. De kromming van de ruimtetijd wordt veroorzaakt door de massa die in de ruimtetijd aanwezig is.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Terug naar “Natuurkunde”