Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
E=MC
Artikelen: 0

Re: Magneten

Bart schreef:En de onzin stopt bij deze.  

Cycloon, ik begrijp je sarcasme wel, maar zo gaat de discussie nergens heen.

E=MC2, Je hebt een grote interesse in magneten, maar ik haal uit jouw berichten dat jij vrijwel geen basiskennis hebt van electrostatica en magnetisme. Ik zou je willen adviseren om dat eerst eens te begrijpen, gevolgd door een beetje vaste stof fysica (Weiss-gebiedjes, Curie-temperatuur), voordat je probeert te begrijpen hoe magneten worden gemagnetiseerd.
Ow, sorry Afbeelding

Kan je mij dan een paar boeken aanraden :wink:
Bart

Ow, sorry  Afbeelding
Dat geeft verder niet, maar de discussie wordt een beetje onzinnig als je electrisch geladen voorwerpen gaat verwarren met magnetische velden
Kan je mij dan een paar boeken aanraden  :wink:
Wikipedia is misschien een goede start, maar verder moet ik wel iets weten van jouw huidige niveau en taal (Uitgebreidde Nederlandse boeken zijn er niet, wel beginners).
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Anonymous

Wat bedoel je met electrisch geladen voorwerpen verwarren met magnetische velden?
Bart

Dat was min of meer een referentie hier aan:
Ja, maar wrijven gaat beter gaan  Afbeelding
Oké :shock:

Maar stel nu als je de electromagneet tegen een permanente magneet houdt, gaat het magnetisme van die permanente magneet dan verloren?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Anonymous

Bart schreef:Dat was min of meer een referentie hier aan:
Ja, maar wrijven gaat beter gaan  Afbeelding
Oké :shock:

Maar stel nu als je de electromagneet tegen een permanente magneet houdt, gaat het magnetisme van die permanente magneet dan verloren?
Oké, Maar ik heb zelf ook nog een vraag over elektromagneten:

- Hoe zit het met de polen bij een elektromagneet?

Ik verwacht een antwoord ...
StrangeQuark

Electromagneten hebben ook een noord en een zuid pool, er bestaan geen losse magnetische noord of zuidpolen. Zodra stroom door een draad beweegt ontstaat er een cirkelvormig magneet veld omheen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Anonymous

Electromagneten hebben ook een noord en een zuid pool, er bestaan geen losse magnetische noord of zuidpolen. Zodra stroom door een draad beweegt ontstaat er een cirkelvormig magneet veld omheen.
Ik heb nog een vraag:

- Stel nu als je een magneet die een beetje gedemagnetiseerd is weer helemaal wil magnetiseren (dat de magneet weer z'n hoogtepunt van magnetische kracht bereikt)

Welke polen moet je dan tegen elkaar aanhouden?

*Ik verronderstel de polen die elkaar niet magnetiseren Afbeelding
Anonymous

Excuseert u mij, "demagnetiseren"

Terug naar “Natuurkunde”