Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
HomoTriSapien
Artikelen: 0

mijn Big Bang theorietje

Vooreerst laten we kijken naar de actuele big bang theorie:

Deze vindt zijn oorsprong in de big bang theorie waar verondersteld wordt dat tijdens de big bang ruimte en tijd werden gecreëerd.

Dit had als gevolg dat er maar 2 mogelijkheden waren:

- of ons heelal dijt vertagend uit

- of ons heelal krimt versneld in

Ondertussen heeft de mens de mogelijkheid om te onderzoeken welke van de twee gevallen nu aan de gang is. Het blijkt geen van beiden te zijn, want ons heelal is zich versneld aan het uitdijen.

Hiervoor hebben ze al veel nieuwe truukjes bedacht, met als minst onwaarschijnlijke, donkere energie aan de rand van het heelal.

Probleem is wel dat de donkere energie dan ook versneld moet uitdijen, waardoor?

Of, de donkere energie bevindt zich ver buiten het tot nu toe gevormde heelal. Maar dan is er ook al ruimte en tijd buiten ons heelal, wat dus niet strookt met de basis van de theorie.

Ook het vertrekpunt van deze theorie is redelijk simplistisch gedacht, net als alle voorgaande:

- eerst aarde is het centrum van't heelal

- dan zon is het centrum van't heelal

- nu big bang is het centrum van't heelal

Valt je frank?

Ik zeg, prullebak!

En, opnieuw beginnen, met de zekerheden die we al hebben:

Zekerheden:

1) een gaswolk in een luchtledige open ruimte, dijt versneld uit (tenzij het verzamelt door een gezamelijke zwaartekracht die groot genoeg is natuurlijk)

2) materie bezit zwaartekracht.

3) temperatuurschommelingen zorgen voor verandering in snelheid van de elektronen, met 0°Kelvin als absoluut stiltepunt voor de eletronen.

4) zwarte gaten hebben een klein volume, vergeleken met hun grote zwaartkracht

5) botsing van materie tegen hoge snelheid doet de materie uiteenspatten in kleine, kleinere, en kleinste deeltjes

De waarneming van ons versneld uitdijend heelal doet me denken aan zekerheid 1. Dit wil dus zeggen dat er dan al ruimte moet zijn buiten ons gekend heelal. Ik start dan ook met de veronderstelling dat ruimte er gewoon is.

Uit zekerheid 2 en 3 kunnen we afleiden dat bij 0°Kelvin (of bijna) de elektronen neerstorten op de kernen. Als dit met alle atomen van de aarde zou gebeuren, dan zou de aarde nog maar een klein balletje zijn. Nochtans is de hoeveelheid materie niet afgenomen, zodat dit balletje nog steeds dezelfde zwaartekracht zal bezitten als onze aarde. Dit is volgens mij een zwart gat, want het stemt overeen met zekerheid 4 (een zeer klein zwart gatje in dit geval natuurlijk).

Nu weten we dat zwarte gaten simpelweg alles in hun weg opslorpen. De hoeveelheid materie in het zwarte gat blijft dus toenemen zolang het maar materie tegenkomt op zijn weg.

Stel je voor:

Twee willekeurige zwarte gaten hebben materie blijven verzamelen gedurende een bijna oneindige tijd. Hun zwaartekracht is ondertussen ook al bijna oneindig te noemen. Op een bepaald ogenblik komen ze toevallig dicht genoeg om elkaars zwaartekracht te voelen. Hun tocht begint...

De snelheid die deze twee giganten hebben bereikt tegen dat ze botsen, moet gigantisch zijn. En, uit zekerheid 5 kunnen we stellen dat deze knal alle opeengepakte materie uiteen zal doen spatten in alle maten = EEN big bang.

Deze theorie is zo simpel, dat hij te simpel lijkt. Maar, alles klopt met de zekerheden en waarnemingen. Deze theorie botst enkel met sommige puur theoretische theoriën zoals bvb 0°Kelvin kan niet bestaan, zwarte gaten bestaan uit anti-materie,en materie en anti-materie vormen samen enkel energie en de anti- en materie verdwijnt, tijdreizen is mogelijk, ...

Conclusies:

Ruimte, tijd en materie is er!

Continuüm van...

- Materie verzamelt tot zwarte gaten. (afkoelen)

- Zwarte gaten groeien uit tot giganten.

- Giganten botsen met de gekende vorming van sterren enzovoort. (big bang)

- Materie verzamelt tot zwarte gaten. (afkoelen)

- Zwarte gaten groeien uit tot giganten.

- Giganten botsen met de gekende vorming van sterren enzovoort. (big bang)

- ...

Natuurlijk gebeurt dit op willekeurige plaatsen en is het in werkelijkheid niet zo'n mooie cyclus. Het is zo willekerig als de bubbles van kokend water.

Een big bang is dus niet centrumgebonden!

Het lijkt natuurlijk het centrum, want het is het centrum van ons waarneembaar deel van het heelal met erbuiten niets waarneembaar. Maar, wie zegt dat een kleine oneindigheid verder weg van ons big bang stelsel, zich niet nog een big bang heeft voorgedaan? Afbeelding

Nu kan ik blijven doorgaan in detail wat het allemaal betekent voor dingen als: elektriciteit, magnetisme, licht, ...

Maar als je met deze theorie zelf even doordenkt, dan zal je zien dat alles logisch klopt.

Ik zal 1 thema behandelen: Magnetisme

Magnetisme is dus volgens mijn theorie big bang stof, dat niet gebonden is met atomen. Het is als het ware een medium dat door alles heen gaat (behalve door materie uiteraard, enkel langs en tussen kernen en elektronen).

Wanneer we elektronen door een metaal sturen, dan creëren we als het ware een lopende band voor het big bang stof. In het metaal loopt het magnetisch veld dan van de ene kant naar de andere kant van het metaal, en rond het metaal vormt zich een draaikolk.

Je kan dit vergelijken met het spuiten met een tuinslang. De luchtmoleculen worden meegesleurd door de waterstraal, en rond de waterstraal stormt de lucht in een draaikolk.

Je kan je dus wel voorstellen waarom dit big bang stof diepzee-krachten vertoont als deze 'storm' van big bang stof door twee metalen gaat.

Ook is de aanwezigheid van big bang stof meteen een verklaring voor het tekort aan materie dat is vastgesteld en nu nog een probleem is voor de wetenschap. Ook verklaart het de dubbele eigenschap van licht: "golven of materie" wordt nu simpel "golven van materie".

En, misschien is het waargenomen "Higgs?"-deeltje te verklaren door het big bang stof? De gecreëerde botsing kan tijdelijk een big-bang-stof-vrij volumetje veroorzaken, dat daarna weer implodeerd, en dus even een hogere massawaarde vertoont. Net als een explosie een luchtledig volume creëert dat daarna implodeert en even een hogere luchtdruk veroorzaakt.

Ik vind het gewoon stom dat ALS je dingen kan verklaren door dingen die je logica kan vatten, je dan zou blijven vasthouden aan dingen als anti-materie, multiversum, einde en begin van ruimte en tijd, ... , kortom dingen die niemands logica kan vatten!

En nu mag je lachen!
"er is geen weg naar liefde, liefde is de weg"
Ericw

Re: mijn Big Bang theorietje

Je "actuele Big Bang theorie" loopt toch wel een aantal jaar achter op de (veronderstelde) feiten.

Misschien moet je eens iets lezen over inflatie, best interessant en bovendien een stuk zinniger dan jouw idee.
HomoTriSapien

Kan je me van mijn gekheid verlossen door 1 tegenargument te noemen?
Ericw schreef: ma 03 sep 2012, 14:58
Misschien moet je eens iets lezen over inflatie, best interessant en bovendien een stuk zinniger dan jouw idee.
Inflatie: De theorie gaat ervan uit dat een bepaald, niet nader bekend veld, zich gedurende korte tijd niet op de energetisch laagste waarde bevond, terwijl dat gezien de dalende temperatuur wel verwacht zou worden. ...

Daar beginnen ze al met een onverklaarbaar ding toe te voegen, en het is nog maar de start van de theorie :?
"er is geen weg naar liefde, liefde is de weg"
Marko

Opmerking moderator

gesloten vanwege onwetenschappelijk
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”