Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Noxxick
Artikelen: 0

Financi

Voor mijn 'onderzoekscompetentie' (ook wel maturiteits examen) moet ik het onderwerp financiele algebra bespreken.

Mijn vraag is dus of iemand voorstellen heeft voor een onderzoeks vraag of een richting waarin ik het onderwerp kan uitbreiden???
Drieske

Re: Financi

In het hoeveelste jaar zit je dan (wat is dus je voorkennis)? En je moet zelf toch wel al een idee hebben welke richting je uit wilt?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.
Noxxick

Wel dat is juist het probleem ik zit in het 6de jaar aso wiskunde (7u) wetenschappen en moet een onderwerp wiskunde kiezen . Mijn origineel onderwerp werd afgekeurd omdat het te moeilijk was, en dus heeft de leerkracht financiële algebra voorgesteld.

Mijn origineel onderwerp was de muziek van Bach andere componisten.

Dus van financiële algebra weet ik dus niet erg veel af
dannypje

Voor de vuist weg een paar zaken die volgens mij te maken hebben met 'boekhouden' en aanverwanten:

annuiteiten

Net Present Value

Internal Rate of Return

Payback periode

Lineaire en Degressieve afschrijvingen

Interest berekeningen
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.
dannypje

En natuurlijk, wet van vraag en aanbod en break-even punt.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.
JKZ

Dit soort van problemen: Als de rente 0,3 procent per maand is en ik wil in vier jaar 10.000 euro bijelkaar sparen (met rente op rente) met een gelijk bedrag elke maand, te beginnen vandaag, hoeveel moet ik dan per maand inleggen?

Wat een hamer is voor een timmerman, dat is deze reeks voor de financiële rekenaar

1 + x + x2+ x3 + .... = 1/ (1-x) met -1 < x < 1

Terug naar “Wiskunde”