fruityloops11
Artikelen: 0

Help - Elektriciteit

Hi,

mijn elektriciteit viel uit van de 2de verdieping ik heb de zekering verwisseld met een nieuwe. Maar ik heb nog steeds geen licht op de 2de verdieping.

De éérste de verdieping doet het wel. Kan iemand mij vertellen hoe dat kan ik heb zelf ook wel intresse in elektriciteit maar ik kom er zelf niet uit

Alvast bedankt
Jan van de Velde
Moderator

Re: Help - Elektriciteit

Is die tweede zekering er dan óók uitgegaan, bijvoorbeeld omdat het probleem (kortsluiting, overbelasting) nog niet was verholpen? Of heb je ook per verdieping/groep een aparte aardlekschakelaar, en was het niet de zekering die kapot was, maar de aardlekschakelaar die is uitgeslagen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
fruityloops11

Jan van de Velde schreef: do 18 okt 2012, 12:58
Is die tweede zekering er dan óók uitgegaan, bijvoorbeeld omdat het probleem (kortsluiting, overbelasting) nog niet was verholpen? Of heb je ook per verdieping/groep een aparte aardlekschakelaar, en was het niet de zekering die kapot was, maar de aardlekschakelaar die is uitgeslagen?

Hi bedankt voor uw reactie, ik heb per verdieping andere groepen. De aardlekschakelaar ziet per perfect uit, ik heb net weer een kort sluiting gehad. Heb weer een nieuwe verzekering in gedaan, dat is 2x in een dagje van tijd :shock: :roll:
Jan van de Velde
Moderator

Dan wordt het hoog tijd dat je op zoek gaat naar de oorzaak. Alles maar dan ook alles wat in die groep zit uitschakelen / stekkers uittrekken, zekering vervangen, verlichting één voor één overal aandoen, en dan één voor één diverse andere zaken inschakelen. Als het licht uitgaat heb je de schuldige te pakken. Werkt niet altijd, als er ergens een kortsluiting zit in een snoertje van bijvoorbeeld een schemerlamp komt die sluiting soms pas tot uiting als je het snoer op de kapotte plek op een bepaalde manier vouwt.

NB: een zekering kapot betekent niet noodzakelijk kortsluiting. Overbelasting kan ook een oorzaak zijn. Twee zware apparaten die tegelijk draaien, bijvoorbeeld wasmachine en droger kunnen afhankelijk van hun vermogens samen een stop eruitgooien. Een 16 ampèrezekering is goed voor maximaal 3500 watt totaalvermogen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Elektrotechniek”