Even een klein vraagje:
kan
\(\frac{-x^2+y^2}{x^2+y^2}\)
nog vereenvoudigd worden?Het is hoogstwaarschijnlijk (indien mogelijk) een zeer voordehandliggend antwoord, waar ik nu even niet op kan komen..
Bedankt!
-S.
het is gewoon een vraag van mij..waarom denk jij steeds dat bepaalde vragen uit een opgave komen? men weet al genoeg om deze vraag te kunnen oplossen..indien het uit een opgave komt, vermeld ik de opgave en plaats ik de topic in het onderdeel voor huiswerk en practica.
Ja, dat is ervaring ...Stekelbaarske schreef: ↑za 27 okt 2012, 20:45
het is gewoon een vraag van mij..waarom denk jij steeds dat bepaalde vragen uit een opgave komen? men weet al genoeg om deze vraag te kunnen oplossen..indien het uit een opgave komt, vermeld ik de opgave en plaats ik de topic in het onderdeel voor huiswerk en practica.
laat het er ons gewoon op houden dat ik nu weet dat in een rechthoek de scherpe hoek van de diagonalen gelijk is aanSafe schreef: ↑za 27 okt 2012, 20:56
Ja, dat is ervaring ...
Kan je dan vertellen hoe je op deze vraag komt?
ja...Safe schreef: ↑za 27 okt 2012, 22:00
Ik durf het bijna niet meer te vragen, maar gaat het je om de hoek tussen de diagonalen?
lol, sorry & pff...njuaa...het moet toch een beetje spannend en uitdagend blijven he xdSafe schreef: ↑za 27 okt 2012, 22:30
Wie beweert dat ... , aan de schandpaal met de snoodaard!
Maar dat kan eenvoudiger als je tevreden bent met de halve hoek van die diagonalen.
ja! x=y bij een vierkant; dan is cos = 0, en is alfa = 90° omdat de diagonalen loodrecht op elkaar staan..
zal wel zeker..Safe schreef: ↑zo 28 okt 2012, 13:27
Precies, is dit een controle op je berekening?
Kies nu eens y=2x ... , klopt het?