Zo kun je het ook stellen; maar in het kader hiervan kwam ik de genoemde vergelijking tegen waarvan ik me dus afvroeg of het mogelijk was om deze te ontbinden in factoren en op die manier een "eenvoudige" vergelijking te schrijven.
De achtergrond is: Ik schrijf voor een chemisch publiek, deze mensen zien mij als een kei in wiskunde (wat ik niet ben, maar weten zij veel). Maar als ik in een artikel of een presentatie een al te enge vergelijking opschrijf, haken mensen af. Daarentegen, als er een vergelijking staat die nog wel half te begrijpen is, dan is dat een stuk aantrekkelijker dan "we hebben alles in Matlab gestopt en het resultaat is deze figuur".
Ik heb het hele (numerieke) raamwerk al. Ik kan
x vinden als ik
a weet, en ik kan de bijbehorende
b vinden voor de conditie die ik eerder gaf. Op basis daarvan kan ik combinaties
a en
b vinden die aan deze voorwaarde voldoen, en daar een curve door tekenen.
Het is alleen een stukje netter als ik die curve in wat meer detail kon beschrijven (zonder dat een doorsnee "gifmenger" afhaakt). Als dat niet kan, soit.
@Safe: Ik hoop dat ik hiermee de "bezwaren" duidelijk heb gemaakt? Ze zijn niet zo heel groot
h is overigens een parameter binnen het systeem.
edit: Wat ik uiteindelijk genereer is een diagram zoals in bijgevoegde figuur. De blauwe curve vormde de achtergrond waartegen deze vraag rees.