Hallo allemaal,
Ik wil graag een bepaalde hoeksnelheid berekenen. Ik heb in mn hoofd een idee dat het iets moet zijn dat lijkt op wat je hebt als je iets recht omhoog gooit.
Als je iets recht omhoog gooit heb je namelijk een beginpunt, een beginsnelheid en een versnelling naar beneden. Dit komt dan neer op y(t)=y0+v0t+1/2gt2 met als snelheid v(t)=v0+gt. Hierbij is y0 gegeven, g is gegeven, v0is gegeven.
Nu over de hoeksnelheid.
Ik heb een hoek theta0=0, een hoeksnelheid theta[punt]0=0 en een gegeven hoekversnelling van theta[dubbelpunt](theta)=c*cos(theta). (even toelichting over de hoekversnelling, deze is afhankelijk van de hoek, op het begin is de hoekversnelling dus gelijk aan c).
Nu dacht ik aan integreren en differentieren dat de hoek dan gegeven zou worden door
theta(t)=theta0+theta[punt]0*t+1/2*(c*cos(theta))*t2
=1/2*(c*cos(theta))*t2
En dan loop ik dus vast, want dan weet ik nog niet wat de snelheid is bij een gevraagde t, of een gevraagde hoek.
Alvast bedankt, Ray