Anonymous
Artikelen: 0

Acne vlekjes

Ik heb last van een middelvorm van acne... uuwh klinkt vaag, maar ik heb dus wel pukkels, maar niet zo veel dat je stijl achterover valt...

De acne kan ik aardig onderdrukken, met antibiotica en goede reinigingsmiddelen (zodat de bacterie minder kans krijgt zichzelf voort te planten)

Nu mijn probleem!! als ik een puist gehad heb en heb uitgeknepen, krijg ik nadat het korstje weg gaat een bruine vlek..... zeg maar dat mijn huid op die plek donkerder is dan de rest. Volgens mij is het geen echt litteken, want ik zie geen kloof in me huid of zo... die is gewoon mooi hersteld alleen de kleur is anders. Zo een vlekje blijft dan een paar weken en vervaagt dan. Is dit hyperpigmentatie?? Of uitgebluste pigment of zo??,of zit er dan gewoon nog een mee-eter onder? (het is echt bruinig, niet rood)

Als ik weet wat het is, weet ik ook wat ik er tegen kan doen... een creme tegen hyperpigmentatie of zo... maar ja ga niet zomaar zooi op mijn huid smeren!

(mischien nog nuttige info. ben van nederlands-indische afkomst. dus ik heb wel wat meer pigment dan de gemiddelde blanke...)
Anonymous

Re: Acne vlekjes

Deze vlekjes zijn onderhuidse ontstekingen ofwel een lichte vorm van puistjes. Deze vlekjes verdwijnen na een enige tijd, dat varieert van persoon tot persoon ( zuurgraad).

Het heeft in iedergeval niks met pigment te maken.

Voor meer info kun je ook het veel gebruikte zoekprogramma Google raadplegen.

:shock:
Anonymous

Re: Acne vlekjes

en als men die zuurtegraad dan verhoogt of verlaagt??? gaan ze dan sneller weg?

Terug naar “Geneeskunde”