Moderators: jkien, Michel Uphoff
Snelheid t.o.v. de achtergrondstraling. Wil dat echt zeggen dat je kunt bewegen t.o.v. de rest van het heelal, of dat je zou kunnen zeggen: ik sta stil, de rest van het heelal beweegt om mij heen?hallo1979 schreef:Dat doppler effect is er en is waargenomen bij grondige metingen van de achtergrondstraling. Het blijkt dat de aarde ongeveer 500km/s in een bepaalde richting beweegt. Dit is dus de snelheid ten opzichte van de achtergrondstraling.
Het effect waar DePurpereWolf het over heeft is in dit geval te verwaarlozen!
Er bestaat een kosmisch referentiekader dat door de 3K radio-energie wordt bepaald en ons het heelal laat zien zoals dat er 10 a 15 miljard jaar geleden uitzag, maar nu in uitgedijde en roodverschoven vorm"
"In een ruimteschip zou u uw beweging kunnen aanpassen tot u de radio-energie in alle richtingen gelijk waarneemt, dan bevindt u zich in rusttoestand.
Het verklaard nog heelemaal niets..... Laten we eerst maar eens proberen om een ander zonnestelsel te bereiken.Want als ik zo naar de toekomst kijk hier op aarde.....doemdenker schreef:Ja maar, wie zegt dat je het heelal kunt vergelijken met de oppervlakte van een ballon? Ik dacht dat het heelal vrijwel plat was op die manier...
Stel dat ze dan (ik zeg maar wat) 50 Glj ver kijken, dan zien we onszelf.
Mijn idee van het heelal is dat we in een zwart hol zitten in plaats van een zwarte bol (zwart gat). Het heelal is omringt door een zwart gat volgens mij. Die verklaart dat het heelal uitdijd, dit verklaart dat het heelal eindig kan zijn, dit verklaart waarom alles om ons heen zwart is en niet wit door miljarden sterren.