@Jkien, nogmaals bedankt, hiermee vervalt ook de vraag over de groei van ruimte.
ik snap dat het een voorstelling is ter illustratie, maar er moeten dus ook - als ons echte heelal oneindig groot is - een aantal extra voorwaarden worden ingebouwd als deze nooit oneinidge groei heeft meegemaakt. Juist daar is het ook dat ik me dus niet kan voorstellen dat we echt in een oneindig groot heelal leven.317070 schreef: ↑di 18 dec 2012, 13:22
Hoe is dat relevant? Nog steeds bij oneindig, aangezien ik tussen 2 en 3 er niets meer heb bij opgeteld.
Het is zoals jkien zegt maar een fantasie-universum. Waarmee ik enkel wil aantonen dat je van een meetbaar getal wel degelijk naar oneindig kunt gaan. Als dat op de een of andere manier niet mag kunnen voor ons echte heelal, dan moet je ook voor ons echte heelal extra veronderstellingen maken die voorkomen dat ons echte heelal oneindig groot is/wordt.
Door vast te stellen dat er nog een veronderstelling nodig is, en door die veronderstelling vervolgens te identificeren, kom je volgens mij dichter bij het begrijpen van het echte heelal.
Ik ga nog maar eens de link een paar honderd keer doorlezen en me ook maar eens verdiepen in het begrip oneindig. Zover ik kan bevatten kan je geen vermenigvuldiging doen van reeele getallen (ik heb in gedachten het vergroten van een meetbare 3 dimensionale ruimte) en op oneindig uitkomen.