@Phillip:
Ik moet zeggen dat ik je post niet helemaal begrijp Phillip, het springt nogal van de hak op de tak, als ik zo vrij mag zijn.
Haal alsjeblieft niet werkelijkheden met dimensies door elkaar. Jij bedoelt waarschijnlijk paralelle dimensies. Elke seconde zijn er een ontelbaar aantal mogelijkheden waarop dingen kunnen gebeuren in het universum. Ik heb het hier over wiskundige dimensies, zoals lengte breedte hoogte en tijd, dat is iets fundamenteel anders. Haal die alsjeblieft niet door elkaar, want dan wordt de discussie erg chaotisch.
@P: Wat bedoel je precies met de early universe. Wat de gangbare theorieen zijn wat er in het begin van de Big Bang gebeurde? Als je dat leuk vind, kan ik je een boekje aanraden wat een erg bekend werk is op dat gebied (en leuk om te lezen). Dat heet the first three minutes en gaat over de eerste drie minuten na de big bang. Het is een boekje wat in de zeventiger jaren is geschreven. Het geeft een mooi beeld van wat de getallen ongeveer zijn waar je mee te maken hebt, en wat de volgordes van ontstaan van deeltjes nou precies zijn. Dit is een redelijk geaccepteerd boekje, en de meeste nog niet geaccepteerde werken op het begin van het universum gaan inderdaad over nog iets eerder dan dat hele vroege begin van the first three minutes. Dat boek begint pas na een .00001 seconde ofzo (geen idee, staat ergens anders in het forum in een andere post van me). Daarvoor wordt het pas echt vaag met ineenstortende dimensies etc. String Theory is een erg mooie theorie wat het begin betreft.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.